tisdag 8 april 2008

Måndag- sol, gnäll och dans.

Så har första dagen på ännu en vecka gått. Men nu jobbar Martin som vanligt igen.
Det var en riktigt fin måndag faktiskt, med sol och mycket värme. Jag och Kelly bestämde oss för att besöka tant Linda. Det var ju ett tag sen. Så sagt och gjort, vi promenerade dit, och satt länge och pratade om det mesta mellan himmel och jord. Mest om hus och lägenheter faktiskt. Jag vill flytta...
Vi var inne på blocket och kollade lite, så fick jag syn på en lägenhet på Kuggåsvägen som var ledig. En trea. Precis vad jag är ute efter. Så jag skrev till gubben som hade hand om den. Väntar på svar. Gah! Jag vill...

På vägen hem blev något fel, och Kelly gallskrek nästan hela vägen hem. Ont i magen kanske? Eller solen. Hon hatar solen, och då menar jag HATAR. Hon skriker så fort man kommer ut i dagsljuset. Vi ska försöka hitta ett par minisolglasögon som hon kan ha på sig för att slippa det hemska ljuset. För alla behöver väl vara ute i solen lite ibland...
Hon har varit rätt gnällig idag faktiskt. Eller nej. Bara periodvis. Hon har kommit på att hon brukar få sin vilja fram bara hon skriker tillräckligt högt och länge. Attans... Där sprack den taktiken. :-P
Och diskuterar gör hon. Högt, högt. Hon kan ligga och prata och låta ett bra tag innan hon tröttnar. :-) Härligt med lite bäbisprat. :-D

Så har jag varit på dansen ikväll igen. Alltid lika roligt! Vi fick lära oss lite nya steg, så nu är refrängen till Apologize färdig. Yihaw! Bara att öva, öva, öva nu då så det sitter tills nästa gång. Gosh. Dansa är ju askul alltså. Att jag inte har börjat tidigare... Men det är klart. Här i lilla Byhole finns väl ingenting... :-(

Nä. Sängen nästa. Det är en dag i morgon också.
See ya.
Ciao!

Inga kommentarer: