söndag 13 april 2008

Mupp...

Oj då, nu har det visst gått några dagar sen jag skrev här sist. Men. Nu är jag tillbaka. :-P

Blev lite sur igår. Jag hade suttit och knåpat ihop en plan som jag tyckte lät jättebra. Pengar pengar såklart, men det tyckte inte min kära sambo alls var bra... :-( Jag är så trött på att aldrig ha några pengar att kunna unna mig nåt för, så jag hade listat ut hur vi skulle göra för att jag skulle få mer pengar över. Jag tycker att är man en familj så ska man hjälpa varanda. Jag hade ju hjälpt honom på samma sätt om det hade varit tvärtom...

Jag menar, för jag går hemma och tar hand om vår dotter 95% av tiden, jag diskar, handlar, städar och lagar mat för att vi ska ha det bra, och det till en lön som inte räcker mer än en vecka efter löningsdagen. Jag tycker det är orättvist... För jag hade ju också kunnat vara ute och jobbat, men nu är det ju som det är.

Jaja... Men bara han har pengar så det räcker och blir över så är ju åtminstone han glad och nöjd. Det är väl det viktigaste... :S

Idag fyller mamma år! Så jag och Kellan ska åka hem dit med tårta. :-)

Nä. Det var väl det jag hade på hjärtat idag. Kommer kanske med något nytt senare. :-P
Puss och kram!

1 kommentar:

DeadUntilDark sa...

Hej hej!
Ni har inte gemensam ekonomi eller? Vi har iaf det, rakt igenom. Vill man ha något utöver det vanliga till sig själv brukar det inte vara några problem att ökpa det bara man kollar med den andra så att det är ok.
Eftersom jag får ut drygt 7000 mindre varje månad nu så har vi varit tvugna att tänka om gällande ekonomin. Vi gör upp matsedel och storhandlar en gång i veckan. Vi har en budget på 1000 i matpengar varje vecka. Det funkar skitbra och vi får över pengar till annat även om man inte kan leva i lyx nu.. Angående din kommentar i min blogg. Dev var likadan tills för drygt 1 månad sedan. Han åt bara 120 ml vid varje mål + att jag ammade då. Men för att han skulle få i sig mer mat och bli lite gladare så ökade vi mängden mat succesivt. På honom har det funkat :)