söndag 20 april 2008

Orka.

Jag orkar inte vara mamma just nu. Uscha... Allting känns så jobbigt och långsamt. Känns som att man kommer vara fast i det här småbarnsgnällivet för alltid. :-(
Kelly är grymt jobbig. Och mammig. Hon tykänns ju mot en massa okänt folk nu... Och känningar också för den delen. Martin blir hon jätterädd för ibland, och vill inte alls vara hos nån annan än mig. Inte när hon är trött i alla fall. Visst, man kanske ska känna sig smickrad eller nåt sånt, men jag tycker bara att det är skitjobbigt. Vill ju kunna få lite avlastning också... Men det är ju ganska förståeligt att Martin hellre lämnar henne till mig eftersom hon bara gnäller hos honom. Men ändå. Kämpar man inte får man ju ingenting för det heller...

Ja... Jag har putsat lite på byrån i alla fall. Det har jag väl hunnit med denna jävliga dag.
Usch. Kan det inte bli kväll. Natt. En ny månad. Kelly som lite äldre... Alla säger att man ska ta vara på småbarnslivet för att allt går så fort, men... Jag bara längtar ut. Ut...

Jag får väl ägna mig lite åt Kellan nu då så Martin kan cykla iväg och köpa mat åt henne. Det vore ju ödet om den tog helt slut. :-P

Ja. Bye.

2 kommentarer:

DeadUntilDark sa...

Den där perioden känner jag igen. Det är jättejobbigt. Det enda som hjälpte när Devin började skrika var att ställa sig i duschen med honom, det gillar han. det enda jag kan trösta dig med är att det blir bättre. det är en väldig skillnad på Devin nu. Jag har även visat honom att han måste lära sig vänta. Han får skrika och gnälla ibland för att jag kan inte ha honom inpå mig hela tiden. Och som sagt, han har fått väldigt bättre tålamod på kort tid. Du får gå ut på promenad själv och låte Kelly och Martin vara själva en stund, trots att det kanske blir jobbigt för dom. Du måste få lite andrum. Lycka till, hoppas det blir bra snart! Kram

CeZeLiNe sa...

Tack! Det känns alltid bättre att få lite uppmuntran. :) Och idag har hon faktiskt varit en härlig liten solstråle. :)