fredag 4 april 2008

Sjukt...

Jag satt och läste i tidningen att vi i Mönsterås ska få en ungdomsmottagning för att kunna minska att ungdomar gör så många aborter. Men ärligt... Kommer det att fungera? Tror inte det... Alla små fjortisar som är ute och knullar runt har väl inte en tanke på att de faktiskt kan bli gravida eller få en massa könssjukdomar... "I så fall gör jag bara abort!" Bara abort... Jag har inte gjort det själv nån gång, men de som gjort det mår tydligen jättedåligt. Man tar ju faktiskt bort ett liv. En bäbis som skulle kunna ha överlevt och vuxit upp som ett friskt barn... Det är sjukt att småungar inte har mer i skallen.

Och så står det jämt så mycket om all vandalisering och sånt. Visst, det är säkert svårt för föräldrar att alltid ha koll på sina barn, men man kan väl i alla fall kolla upp vilka ens barn umgås med. Är det skumma typer så kan man väl i alla fall försöka ta reda på vad de håller på med om kvällarna och nätterna. Och om nätterna. Då ska väl ungarna sova, eller har jag fel? Hm...

Ja. Man kan ju undra hur världen håller på att bli. Barnmisshandel, vandalisering, mord... Och så de där 08:orna som åker omkring i Kalmar län och ska kidnappa 13-åringar. Hoppas verkligen det vänder.

Nä. Nu ska inte jag sitta mer vid datorn idag. Martin blir galen på mig. :-P

Bye bye!

Inga kommentarer: