lördag 5 april 2008

Varför?

Jag läste dödsannonserna i tidningen idag, och blev så ledsen när jag läste om den lilla flickan. Varför ska livet vara så orättvist? Varför ska barn behöva försvinna innan de ens har fått träffa sina föräldrar? Varför? Jag känner inte föräldrarna, men jag lider nåt fruktansvärt med dom. :'(

Låg och tänkte innan jag skulle somna igår. Tänkte på hur jobbigt det är med självförtroendet. Jag vet att det låter jättelöjligt, men vad ska man göra... Vissa bra dagar kan jag titta mig i spegeln och tycka att det inte är något att skämmas över... Men många andra dagar kan jag stå länge framför spegeln och bara grämas över spegelbilden. Varför kan man bara inte vara nöjd med sig själv? Man kan ju ändå inte ändra sitt utseende (ja, om man inte är rik då... :-P) så varför inte bara acceptera att det är såhär man ser ut.
Många kanske tycker att jag ser jävligt självgod ut, men det är bara på ytan. Under den döljer sig många tårar och jobbiga tankar.

Ännu jobbigare är det att stå utanför och se sina nära må så dåligt över kroppar man själv skulle döda för. Men det är väl så det är. Det spelar ingen roll om man ser ut som... ja, nån av hollywoodbrudarna. Man är aldrig nöjd.

Ja. Töntigt låter det, men jag kände att jag behövde skriva av mig lite. :-)

Idag ska vi gå och titta på min lillebror som spelar frisbeeturnering. Sedan blir det ev. fotboll och så middag hos Belinda och Andreas. Najs. :-D

Nu ska jag väcka min kära Martin, och göra mig i ordning. Måste gå om 40 minuter... Ja.

Ciao!

Inga kommentarer: