lördag 24 maj 2008

Sjuklingen.

Ja, Kelly har blivit ordentligt förkyld. Det är ju så jobbigt också, för jag får ju INTE suga näsan på henne. Då blir hon vansinnig och skriker hysteriskt... Men det är bara att ta det med ro och hålla fast henne så gott det går. Äckel-snoret måste ju bort. :S

Nätterna, som annars går jättebra, har blivit skitjobbiga. Hon vaknar lagom till att man själv ska gå och lägga sig, och så börjar gnället. Sovandet som brukar ligga på 9 timmar (ja, jag vet. Det är lyx för en småbarnsförälder...) har gått ner till 5 timmar (6 om man har tur...). Och jag har alltid varit den som behöver mycket sömn. :/ Men, det är väl bara en kort period. Positivt tänkande... :P

Mindre kul i allt sjuk-gnäll så har jag också börjat bli sjuk. Har skitont i halsen och huvudet känns uppstoppat med bomull... :/Uscha!

Passade på att äta fläskfilé med ris när hon skönt nog lyckades somna. Muma! :D
Var en sväng på Ikea idag trots förkylning och shit, men det var nog rätt så välbehövligt. Kelly var underbar och satt tyst och snällt i bilstolen nästan hela tiden och bara tittade på allt kul. Skönt att hon gillade det, för där kommer vi vara många gånger under hennes uppväxt. :D

Nu ska jag kila iväg till Statoil och köpa nåt gott... Uscha... Jag som skulle vara duktig, men nu kan jag behöva lite onyttigt. ;)
Återkommer när jag har mindre gnäll på lager. :P
Puss & Hej!

Inga kommentarer: