lördag 21 juni 2008

Midsommardagen.

Och så var folket tillbaka i gårdagens mest döda lilla by. Herregud, vart försvinner alla? Jag menar, ALLA kan ju inte vara på Öland. :/

På tal om gårdagen så kunde vi nog haft mycket roligare om vi stannat hos mamma och pappa och sen bara åkt hem. Det blir nog så nästa år kan jag tro. Mami rapporterade om att 17 av midsommaraftnarna de senaste 25 åren har vart regniga. 17 av 25! Men det är nog så det ska vara då. Lite tråkigt bara eftersom man inte gärna sitter ute i regnet och glor. :/

Vi började ju dagen hemma hos mina kära päron med en massa mat och jordgubbar. :) Sen åkte vi till Doc för att därifrån gå (det blev ju inte så, vi fick skjuts av snälla Stefan) vidare till Mogge. Det var ju väldigt tråkigt väder, så både Mogge, Eva och Doc cyklade hem jättetidigt, och vi hamnade inne hos Anette och Conny.
Visst, det var väl trevligt att vi slapp åka hem så pass tidigt, men roligt kan jag ju inte påstå att vi hade. Inte jag i alla fall. Martin satt och spelade svensk skitgubbe med Ida (som för övrigt slog Martin nästan alla gångerna. Får väl upplysa er om att hon bara är 8 år. :P) Runt tolv började vi ge oss av hemåt, och efter en kall färd på våra frusna fötter var det underbart att krypa ner under täcket och veta att man skulle få en efterlängtad och välförtjänt sovmorgon. :)


Idag har det blivit vila, promenad, pizza och åter vila. Nu har lillstrumpan somnat, och hoppas på att hon sover gott hela natten. You wish... :P
Puss

Inga kommentarer: