tisdag 24 juni 2008

Rädd.

Mörkrädd, det har jag gått och blivit på sista tiden. Jag har i och för sig alltid varit lite mörkrädd, men nu är det extremt. Inatt när jag gick upp och satte mig och matade Kelly i soffan, höll jag på att börja tjuta där ett tag. Jag var så rädd att hjärtat satt uppe i halsen och dunkade satan. Dels för att det var så mörkt, sen blåste det ju så mycket också! Tyckte att jag såg saker, att det rörde sig i vartenda hörn, och det kändes helskumt här inne. Har aldrig varit med om något sånt förut. Usch! Hoppas hon sover hela natten nu då. :P


På tal om Kelly, så tänkte jag uppdatera lite om hennes framsteg. :) Hon är ju jättestadig nu, och börjar dra sig upp mot sittande. Visst är hon fortfarande rund om rumpan, och tippar åt alla möjliga håll när man släpper henne, men när hon är stilla och inte flaxar så mycket med armar och ben, då sitter hon faktiskt själv. :D
Hon har inte börjat åla sig framåt än, däremot bakåt och runt går det jättebra. Ja. Alla sätt är väl bra utom de dåliga kan jag tro. :P
Hon har börjat ställa sig lite i krypställning också. Okej, inte för att det betyder att hon närsomhelst skulle börja krypa, men ändå. :D
Maten funkar det jättebra med, och nu ger jag henne nästan ingen ersättning alls om dagarna. Mat, gröt och välling har blivit mer intressant än själva tillägget antar jag. :P
Hon sover inte hela nätterna än, och lär väl inte göra det på länge heller verkar det som att hon bestämt sig för. Men så länge det håller sig till en matning per natt så är det helt okej. :)
Ja, det var väl lite nytt om Kellan i alla fall. :)


Jag ska jobba på fredag och lördag. Blir en tuff dag på fredag från 8-18.15, men... Jag har gjort det förr, och det är ju så kul att få komma ut och träffa folk! :D
Nu blir det snart sängen för min del. Har fått som vana att lägga mig så sent annars, vilket kanske inte är så smart när man kör nattpassen också.


Kvällen igår var riktigt kul. Jennie och jag var bästa modellerna ever, och skitfina blev vi! :D
Puss & Godnatt gott folk, så hörs vi en annan dag.

Inga kommentarer: