söndag 29 juni 2008

R.I.P.

Jag var nyss ute på E22:an och tittade på det överkörda djur jag och mamma såg i torsdags när vi var ute och letade efter min älskade Rocky. Det var omöjligt att se ens vad det varit för sorts djur, men av pälsen att döma så var det inte en hare. Eller finns det spräckliga såna? Tror inte så... Jag drog i alla fall slutsatsen att det var min Rocky.

Jag fattar inte hur man kan köra över ett djur, och sedan bara lämna det mitt på vägen som ett offer för fler bilar, långtradare, bussar och traktorer. Jag vill inte tro att det var min förut så vackra och undebara katt som låg där totalt söndersliten och utsmetad över hela vägen. Vill inte... Men jag måste. Vart skulle han annars vara? Han som aldrig var ute på dagtid, och som alltid kom hem när man ropade... Jag kunde inte förmå mig att skrapa ihop det döda djuret. Kunde bara inte...

Stackars Molly springer omkring här hemma. Piper, och letar efter sin älskade lekkompis och enda sällskap när vi andra är ute på vift. Vi saknar honom något fruktansvärt! Det är en familjemedlem vi har förlorat, och vi älskar honom nu, alltid. Vila i frid.
<3

Inte för att det känns rätt att lägga in detta just nu, men vi var faktiskt i Kalmar med Kenta och Pillan idag, och hade en jättetrevlig dag. Tack!

2 kommentarer:

kultjej sa...

nää, jag fick tårar i ögonen,

Rocky, Rocky, du fina katt.
I himelen blir du en vacker skatt.
Många kattavänner ack du får,
när vi på jordelivet fäller en tår.

Molly söker efter dej,
dettta är inte okej.
Kanske är du nu en svala,
jag vet, ni se i Nangijala.

Vila i Frid, Katten Rocky!

Fanny sa...

Åååå :´( . Vad ledsen jag blir . Riktigt hemskt . Och som du skrev , När det är EN KATT man råkar köra över så stannar man & tittar om man kan se om det är ngn´s . Fy vad hemska människor det finns !