lördag 26 juli 2008

En stor, fet pizza...

Efter två dagars hårt slit på jobbet tyckte jag att jag förtjänade att köpa en jättepizza, men inte... Jag fick nöja mig med fiskgryta istället, men det var faktiskt jättegott!
Och ännu godare smakade det efter att jag ställt mig på vågen och tagit reda på att jag gått ner 2,5 kilo efter lite drygt en veckas slit med Viktväktarna. :D Då känns det plötsligt mycket roligare och man blir peppad att fortsätta. 10 kilo kvar till målvikten, och fortsätter det såhär kommer jag vara klar om ca 2 månader. Weeii!



Det har verkligen varit underbart väder i flera dagar nu, och vi har verkligen försökt göra det bästa av Martins semester. Var ute på stranden en sväng häromdagen, med Kelly då givetvis. Hon fick bada i havet för första gången. Så jäkla kul att se reaktionen på det lite lagom svala vattnet när Martin doppade ner henne till halsen. Woa! Men hon gillade det verkligen, och plaskade på som en galning. :) Sen var det ju så mysigt att få ligga naken på filten efteråt också. *mys*



Igår gick vi en sväng ner till hamnen och provade att sätta henne i babygungan. Lovely! Det tyckte hon verkligen om! :D
Idag har det däremot varit lite lugnare. Jobbade ju till halv tre, och då sov hon när jag kom hem. Åkte sedan hem till mina kära päron för att laga mat och umgås. Martin är ute ikväll. Långemåla skulle de till. Hade varit roligt att följa med, men... Jag hade nog inte haft så kul i alla fall. Utgång med Belinda i Kalmar snart istället! *hoppas* Dans-abstinensen börjar göra sig påmind...



På tal om annat så provkörde jag min älskade bil idag! För första gången. Underbart! Och det var helt annorlunda mot mina föräldrars lite skrotiga bil jag annars brukar få köra. Snart är det dags att besiktiga den, sen är den FÖRHOPPNINGSVIS körklar! :D Nu ska jag spana runt lite på nätet innan jag går och lägger mig. Är skittrött faktiskt...
Godnatt!

Inga kommentarer: