lördag 30 augusti 2008

Hesa Hulda.

Inte nog med att Kelly blivit dunderförkyld, hon är ju dunderhes också. Det hörs knappt när hon skriker, det liksom bara väser. Uscha! Jag vet att hon inte lider av det, men JAG gör! Jag hatar att vara hes. Jag led av den där jävla hesheten hela min uppväxt, och nu är jag liksom, vad ska man säga... lite allergisk mot den... :/

Hon hostar ju så mycket också, och i värsta fall vaknar hon ju av det. Jag vet inte om det finns något som funkar bra mot hosta och halsont...? Honungsvatten är ju uteslutet, men annars brukar det ju funka ganska bra. Attans också att man inte får ge dom honung... :/ Jag blandade vatten och lite mjölk och värmde upp i en flaska. Det drack hon ju av, och det verkade kännas lite bättre i alla fall. :)
Jag har fått för mig att mjölk i för stora mängder inte är bra för små barn. Är det något jag bara har fått för mig? Hm...

Martin är på sista dansen i Långemåla ikväll, så jag sitter här ensam. Det hade varit kul att följa med, men det går ju inte alltid nu. Jag väntar och laddar inför fredag istället. Jag längtar något sjukt! Det är nog bara bra att man inte kan gå ut så ofta längre, då har man ju de speciella tillfällena att verkligen se fram emot. Hoppas det blir kul också då! :) Har ju nästan redan planerat in vad jag ska ha på mig. ^^

Nä, nu ska jag nog snart sova. Är så trött!
Puss & godnatt!

2 kommentarer:

kultjej sa...

Man ska inte börja ge dem mjölk förren de e i 1-årsåldern i fall de e allergiska men i mindre mängder är det nog ingen fara. kram

Josefine.L sa...

Usch, stackars tjejan. Jobbigt när dom små e sjuka.
Men mjölk ska man egentligen inte ta när man har hosta o har slem i halsen eftersom mjölken e slembildande. Så det e svårt..iaf när det gäller dom små.
Hoppas hon piggnar till snart!
Kramis.