tisdag 5 augusti 2008

Regnrusk & torgfika. :)

Ja, nu har verkligen sommaren förvandlats till höstrusk. Helt okej, om det bara är för några dagar. :/
Skulle ha fikat hos Belinda idag, men det slutade med att jag och Jennie träffades och fikade med barnen på torget istället. Trevligt, och riktigt gott för mitt samvete... Not. :P

Gick lite i affärer sen, och avslutade med ett besök hos mina kära arbetskamrater i ett försök att lösa nästa vecka. Skulle jobbat måndag, tisdag, torsdag, fredag och söndag... Men dels kände jag att jag nog inte hade orkat med att både vara uppe om nätterna och jobba nästan hela veckan, och så får jag inte barnvakt till alla dagar. Tisdag, fredag och söndag fick det bli istället. Tack Claudia och Andreas som ställde upp och löste det för mig! :)

Har snart läst ut min 1000-sidorsbok nu också. Weeii! Passar på att läsa nu när det är dåligt väder, och när lilltjejen sover. Annars är det lönlöst. :P

I lördags, på tal om annat, hade jag verkligen SKITKUL! Belinda och Andreas var ju här hemma på kvällen som planerat, men de var så trötta och följde inte med till Gladan. Säga vad man vill, men Gladan kan faktiskt vara ett kul ställe om man är där med rätt personer. :) Minglade och drack goda drinkar, fick många komplimanger för min fina frisyr som Belinda hade fixat. Tack babe! ;D

Det enda jag störde mig på var när en gubbe bjöd mig på en spydig kommentar om att jag minsann skulle vara alldeles för ung för att ha barn. What!?? Jag blir så less... Okej, det kanske är mode att skaffa barn först när man är 40, men jag tycker faktiskt inte heller att jag är särskilt ung för att ha fått barn. Jag menar, det är ju hur många som helst under 20 som skaffar barn och är jättebra mammor. Mammakänslan ligger inte i åldern.

Fick höra samma sak förra veckan när vi var och badade. "Vilken ung mamma, hon har ju inte fått leka av sig..." Leka av sig?! Måste man ha hoppat i säng med halva Sverige innan man är redo att skaffa barn? Nej tack, jag blir hellre mamma med ett bra rykte om mig. Och jag har ju faktiskt pojkvän att "leka av mig" med. :P Så det så... Hemska gamla gubbar...

Tack för mig!

1 kommentar:

kultjej sa...

frisyr??!! åå, har du ingen bild på den? :P