lördag 13 september 2008

Det är höst.

Jag och min kära sambo tog benen hem till mamma och pappa idag för att äta middag och träffa min brors nya flickvän. Jag har iofs redan träffat henne, men för Martin är hon ny. :)
Då var det underbart höstväder, lite lagom kallt i luften, men ändå ljust och friskt. Sånt där hinner ju alltid ändra sig, och mycket riktigt så ösregnade det när vi skulle hem. Fick tigga skjuts av mamma, som i sin tur var så snäll och körde oss. :) Tack mamma! <3

Jag är så kluven. Jag har grubblat över mitt pluggbeslut i flera dagar nu. Eftersom jag har levt på plus-minus-noll hela detta året, så skulle det ju vara underbart att ut och jobba och tjäna en massa pengar. Kunna unna sig saker och handla jättemycket fint till Kelly hela tiden... Å andra sidan, pluggar jag i fyra år, och får jobb efter det så får jag ju en jättebra lön att klara mig på. Så jag vinner nog på att leva på minimum i några år till. Hoppas jag... För visst, jag vill gärna jobba på Konsum, men kanske bara i ett par år. Sen skulle jag nog säkert vilja prova på något annat... Och då finns det kanske inte några jobb till mig, och då ångrar jag att jag aldrig började plugga!
Pengarna ska inte bestämma över mitt liv, men nästa år tillkommer så mycket. Dagis, ny lägenhet (om vi hittar någon), och så min bil då såklart. Suck... Jag ska fortsätta med mitt Matteplugg nu i höst i alla fall. Prata lite med Lasse och hoppas på att jag kan få jobba några helger i månaden och tjäna lite extra cash medan jag pluggar. I så fall ökar jag ju min nuvarande inkomst med det dubbla. :)

Vi provade på en ny sovteknik inatt, som jag nämnde tidigare. Jag plockade inte upp henne en enda gång, utan lät henne vara sur och skrikig i några minuter. La ner henne, och hon somnade om. Det gick faktiskt bra! Hon knölade lite titt som tätt mellan 23 och 00.30, men efter det sov hon till klockan 6. Gav henne lite vatten i sängen, och hon somnade om och vaknade för dagen kl. 8. Toppen! Men inte hade jag sovit bättre för det. Är väl invand med att vakna var och varannan timme nu. :P
Men peppar peppar, i natt kanske helvetet brakar lös, man vet ju aldrig. Hoppas dock på att hon fortsätter vara lätt. :)
Nu ska jag fundera på att gå till Statoil i regnet. Martin ville visst ha nånting, och jag har ju faktiskt lånat ett jätteparaply av mamma. Hm...
Puss hej!

Inga kommentarer: