måndag 29 september 2008

Idolkväll!

Har suttit och tittat på tjejerna i Idol nu ikväll. De är superduktiga nästan allihop! Har väl lite mer plats i hjärtat för lilla Anna, Sephide(?), Linda och Loulou. Härliga tjejer! :) Victoria och Jenny tycker jag kan åka hem igen. De passar inte alls in...

Idag har varit en hemsk dag. En hemsk humördag rättare sagt. Jag har varit helt uselt trött, och jättesur på allt. Stackars Kelly, vad hon får höra... Det är tur att hon inte förstår allt jag säger, men jag MÅSTE vänja mig av vid allt mitt hemska språk! Jag kan inte säga vad som helst när jag blir arg på henne, eller whatsoever... Usch!
Men idag har jag verkligen inte fått särskilt mycket gjort... Var en sväng på Netto och handlade. Köpte mig ett par fina gardiner, så efter det kändes dagen inte lika hemsk. :P Mörkblå med stora stjärnor. Ville köpt de röda också, men jag hade verkligen inte råd. :/


En man från Bostäder ringde precis när vi kommit hem och ville fixa vårt förstoppade avlopp i köket. Tack och lov! Och äntligen träffade jag på en underbar servicearbetare! Jag har verkligen dragit mig för att ringa på hjälp, efter en del dåliga erfarenheter av M-ås Bostäders servicepersonal... De har tydligen något emot ungdomar (eller kanske bara mig...) och har alltid varit bittra och otrevliga när jag har bett om hjälp med något...
Mitt första möte med en av de sura gubbarna kom när vi var nyinflyttade i vår lilla etta. (detta var mitt alldeles första, egna hem btw...) Jag hade på något vis lyckats få i barnlåset på spisen (inte hade jag en aning om då, att det fanns barnlås på spisarna... och varför sätta in en sådan spis i en liten etta?!). Jag skulle laga mat, men kunde inte på något sett få igång spisen. Så jag tog mod till mig och ringde.
Gubben som kom blev skitsur och tyckte jag skulle betala honom för besväret att komma och förklara för mig att jag hade lagt i barnlåset. Jävla skitgubbe! Det var ju så jäkla dumt, att det hade väl bara varit att skratta bort det hela. :P

Jaja. Nu ska jag ta hand om disken, och sen ska jag nog satsa på en tidig kväll. Behöver min skönhetssömn! ;)
Puss hej, sov sött!

Inga kommentarer: