söndag 7 september 2008

Laxpaj och skogspromenad.

Vi tog bilen hem till mamma och pappa idag. Så tråkigt att behöva sitta hemma ensamma när Martin är på match. :/ Gick en härlig skogspromenad (såna blir det tyvärr inte många av numera...) och gjorde en supergod laxpaj! Mums!

4-6 personer. Ugn: 225*c
Pajdeg:
3 dl vetemjöl
150 g margarin
2 msk vatten.
Förgrädda 10 minuter.

Fyllning:
250 g lax i strimlor, gravad/rökt
ca 10 cm purjolök
1 dl finskuren dill

Äggstanning:
3 ägg
2 dl mjölk
1 dl grädde
1 tsk salt
1 krm svartpeppar

Häll äggstanningen över fyllningen och så in i ugnen ca 30 minuter.
Servera gärna med en massa sallad och någon god dressing. Supergott! :)

Jag ska förresten ringa komvux i morgon. Går det bra, börjar jag nog plugga redan denna veckan. Bara 2 kurser då förstås, något mer har jag nog varken tid eller ork med just nu. :D Matte A och Webdesign har jag tänkt. Och till våren blir det Matte B, Engelska B, Svenska B, Webdesign, och något mer. Har inte riktigt bestämt mig än, men plugga på heltid ska jag i alla fall. Då behöver jag ju inte oroa mig för att bli arbetslös! :P Duktiga jag som försöker ta tag i mitt liv.

Min stackars flicka somnade vid sju, men vaknade efter en timme och skrek. Spydde ner hela sängen så det blev att byta sängkläder... :( Kan det berott på laxen hon fick? Hon åt ju inte mycket, och ingen av oss andra som åt den mår ju dåligt... Men, de små har väl känsligare magar.
Jaja, hon somnade om ganska snabbt i alla fall, så nu hoppas vi på att slippa flera såna händelser inatt. I morgon är det ju församlingshemmet tidigt på fm, så det gäller att vara pigg. :)
Godkväll!

2 kommentarer:

Nathalie sa...

Låter jättemumsigt med pajen! Och tack för tipset med yoghurten!
Här har du länken till sidan där jag registrerade mig (isak).
http://www.disneyklubbar.se/bokklubbar/nalle_puhs_babyklubb

E_Jonzon sa...

Du, Ma a e på måndagkvällar kl 18.00..jag läser det nu.. Hehe, om jag hann skulle jag gärna följa med på lite träning. Det skulle behövas! Men har fullt upp, läser 500p i skolan plus Ella.. så hösten är tuff. Ballongklänning var ett bra tips! Nästa problem då.. färg?! äh får kolla vad som finns först kanske:P syns väl imon, natti!=)