torsdag 4 september 2008

Min balkong.

Aldrig lyckas jag få den lika mysig och lummig som jag vill ha den. Okej, min mamma tycker ju om den och tycker att jag är hemmablind, men den ÄR faktiskt inte alls mysig... :/
Jag älskar våra trädgårdsmöbler, och ytan är ju perfekt att göra nåning jättebra av, men jag lyckas liksom varken ha tillräckligt med fantasi eller pengar för att få det så... :S

Nästa år blir det då rakt inte att plantera tomatplantor, eftersom ingen av mina tomater ändå kommer bli röda och ätbara... Vi har alldeles för lite sol kan jag tro. Bara några timmar på e.m. Solrosor nästa år kanske? Men av namnet att döma kanske de också behöver mycket sol...?
Hm... Ja, men nästa år (om vi bor kvar över sommaren...) så ska jag lyckas! Jag ska skaffa en fin hylla där jag ska så en massa färska kryddor, och så ska jag köpa helt andra sorters blommor till mina blomlådor. Att de aldrig ska hålla sig fina över hela sommaren!!

Jag brukar smygtitta in på min grannes balkong, och hon har verkligen gröna fingrar. HELA balkongen är som en enda regnskog, med växter på både väggar, golv och hyllor, plus att hon har en massa balkonglådor både på insidan och utsidan av räcket. Vilken tid det lär ta att vattna allt! :/ Men, till saken nu; hennes balkongblommor är minsann jättefina hela sommaren och en bra bit in på hösten. Så vill jag också ha det!
Eller så kan jag bara så gräs där i... Det lär väl hålla sig fint om man vattnar någon gång ibland. :P

Tog en sväng till B-måla idag och hälsade på Linda. Vovven Tequila var inte uppskattad från det att hon sprang efter och försökte knuffa omkull Kelly när hon kröp omkring. :P Annars var Kelly duktig, med tanke på att hon nästintill aldrig träffar hundar, och speciellt inte i den storleken. :)

Jag har lovat mig själv att ta en datafri kväll ikväll, eftersom jag lyckas sitta här och uggla tills vi går och lägger oss. Mindre roligt för Martin kanske...?
See ya!
Puss

Inga kommentarer: