onsdag 3 september 2008

Plugga?

Jag sitter nu här och tittar igenom olika utbildningar på Högskolan i Kalmar. Jag vill plugga till något, men vet inte riktigt än till vad...
Jag är starkt inne på att bli lärare(!) JAG, som alltid har sagt att det skulle vara det sista jag ville bli! Men jag antar att jag har ändrat mig. :P

Jag kom på mig själv med att erkänna att jag faktiskt trivs bra i skolmiljö, sen är det ju ganska perfekt med jobb mån-fre och helgerna lediga. Sommarlov har de väl också, för vad ska man göra när man inte har några barn att undervisa? :P I så fall har jag väl tänkt mig att bli förskole/lågstadielärare. Då har barnen i alla fall respekt för sina lärare, till skillnad mot de lite äldre barnen. Eller, jag vet att JAG hade respekt för min fröken när jag var liten i alla fall. Det kan ju ha ändrat sig nu för den delen... Mja, den tål att fundera på ett tag till. Kan ju bli lite jobbigt om man hunnit halvvägs in i pluggandet, och så VIPS, blir man gravid och får lägga ner. :/

I morgon blir det en raggartur till Blomstermåla för att hälsa på Linda. :) Bilen är lovely! Och när den är klar, då kommer den vara perfekt!
Godnatt gott folk!

1 kommentar:

kultjej sa...

Plugga du??!! det visste ja inte att du ville :p Men de kan säkert va kul. Inte min grejj men man ska aldrig säga aldrig! :D
Cecilia Brötte- lågstadielärare, jadu, de lät riktiggt bra det! :) kram