måndag 20 oktober 2008

En sväng till Kalmar.

Vi kom nyss hem från församlingshemmet. Det var väl lite lagom trevligt sådär, så som det brukar vara. Vi sjöng och lekte lite, innan Kelly blev alldeles för trött, och ville gå hem. Nu sover hon, och jag sitter och funderar på hur jag ska lägga upp dagen.

Var ju förbi Gladan och hämtade skivorna som Efva hade lagt där till mig. Så de tänkte jag gå igenom nu. :) Måste ju diska och bädda sängen också, i väntan på att Kelly ska vakna.
Eftersom barnbidraget kom idag, så tänkte jag ta med mig min dotter en sväng in till Kalmar för att shoppa en jacka. Mamma slutar skolan vid tre, så det blir lagom till att plocka upp henne också. Kan ju vara bra med lite smakråd. :)

Min katt vill inte komma in. Han har säkert försvunnit han också. :/ Nej då... Jag släppte ut honom inatt, och än har jag inte sett honom. Men han kommer. Han måste komma. Annars blir det vår 5:e bortsprungna katt i detta området. Uscha...

Nu ska jag kolla in om de fått in några lediga lägenheter. :)
Och förresten, nu ser jag en tand! Den har inte kommit upp än, men ligger precis under tandköttet. Den kommer garanterat upp när som helst, men jag får ju inte titta så noga heller. Hon bara bits och räcker ut tungan så jag inte kan se ett smack. Busungen! :)
Puss hej!

1 kommentar:

Emma Jonsson sa...

haha! vilken goding! Klart ingen får peta i hennes mun, vad skulle du säga om folk höll på och petade i din;)

jag misstänkte att d va han:P Är inte så förvånad heller:S. Ja d skulle va skoj att göra ett till gipsavtryck.. men kan ju inte va alltför svårt att göra d hemma heller... ja d skulle ju bli fint.. Får se om Andreas sover eller inte bara.. han funderade på att ta ledigt. Okey, ja d e ju onödig tid om du ändå inte kommer ha ngn nytta av kursen längre fram men samtidigt om du ska läsa vidare är det ju bra med lite update:p Men jag gick direkt på Ma.B i våras. Hade inte läst Ma.A sen första året på gymnasiet.Kom inte ihåg ett dugg men det gick kanonbra. Har alltid haft svårt för matte men nu har det lossnat. Tänkte på d med dagis. Vart anmäler man sånt?

Hoppas du hittar ngt fint i kalmar!