måndag 27 oktober 2008

Ett litet paket, eller två.

Ännu en dag i paradiset, tänkte jag när jag gick upp. Jag gjorde oss i ordning, fixade frukost, och diskade lite, och så gav vi oss av till församlingshemmet för att leka med barnen. När jag kom fram hängde en lapp på dörren "v.40 är det höstlov!". Alltså var det ju stängt. Skit också, tänkte jag, och gick hem igen. Jag som verkligen inte kände för att gå iväg i första hand, med som sedan tvingade mig själv och tänkte att "ja men Kelly tycker ju det är så kul...". Jaja, jag slapp ju sitta där och ha tråkigt i alla fall. *l*

Martin fick en massa pengar i lön idag, vilket märktes när han kom hem efter jobbet med en massa påsar. Fick ju presenter idag istället, eftersom pengarna envisades med att komma först idag. En superfin tröja från Liten & Stor, Christina Aguileras nya supergoda parfym (ja, den är ju god att lukta på i alla fall...) och ett halsband med matchande örhängen. Tack hjärtat! <3
Han hade köpt en massa till Kelly med, måste jag ju tillägga. En jättemysig overall i nåt liknande päls från Byxshop. Den har hon ju mycket användning av nu i höst när hon ändå mest sitter still i vagnen... En supersöt badrock, och så Pink Lady-bilen från Tindra Toys! Jag har påpekat att "den måste hon ha", många gånger, och nu hade han köpt den! Jag får väl gömma den bara, eftersom jag vill vänta med att ge henne den till jul, och Martin vill verkligen plocka upp den redan nu. *s*

I morgon blir vi nog av med en massa möbler i vardagsrummet. Martin hade visst ordnat så de kommer på e.m. och hämtar våra vitrinskåp och borden. Tomt lär det bli, men så får vi ha det tills vi flyttar nån gång. Kan ju vara skönt med lite mer plats för alla j*la leksaker. Hehe... Ett nytt sofbord, en golvlampa och någon ny, fin golvväxt ska inhandlas från Ikea på onsdag, så då blir det väl lite bättring kanske. :)

Jag hade nästan sett fram emot att få lite egentid nu ikväll när Martin skulle träna. Skulle bara sitta framför datorn (som vanligt...) men så kom han på att han visst inte orkade träna. Nåja, jag får väl sitta här ändå, och vara osocial. *s*
Godkväll!
Puss

Inga kommentarer: