fredag 17 oktober 2008

Fika, småpedofiler och Idol.

Idag har varit en ganska bra dag. Vi gick (snarare sprang) hem till Klara vid ett och fikade scones och te. Mums! Barnen lekte och vi pratade om lite allt möjligt. Riktigt trevligt. Det får vi göra om. :)

Hon berättade i alla fall om en kille som tydligen åker runt på sin moped och antastar små barn. (ja, jag vet att det stått om det i tidningen, men jag är oerhört oinformerad eftersom vi inte har någon...) Jag blev helt chockad. Man läser så mycket om att det händer överallt, men ska man inte kunna låta sina egna barn vara ute och leka här i Mönsterås, för att nån sjuk liten, efterbliven jävla snorunge ska tafsa och ha sig! Stackars barn alltså... När man är fem år, ska man inte ses som ett sexobjekt. Det finns inget sexigt i ett litet barn. Helt sjukt... *spyr*

Btw... Har suttit och tittat på Idol nu. Martin är i sporthallen och kollar på nån innebandymatch, och Kelly sover. Jag är äckligt trött... Det är fredag, och klockan är inte mer än tio, men jag är supertrött och vill bara sova. När blev jag gammal?! Fredagkvällar ska man sitta uppe till midnatt minst när man är i min ålder. Gärna festa hela natten lång och dansa benen av sig på nån nattklubb i nån storstad... Men jag är ändå nöjd med mina fredagkvällar. Jag känner inte att jag har behov av att ut och supa skallen av mig flera dagar i veckan. Det lär väl komma lagom tills jag fyller 40 kan jag tro. Haha!

Jag har planterat ut ljungen i mina blomlådor nu, och det blev verkligen superfint! Nu älskar jag min balkong igen. :)
Nä... ska väl kolla runt lite i väntan på min kära sambo... Måste ju se vem som åker ur Idol ikväll, så innan dess kan jag ju inte lägga mig och sova. Inatt får jag sällskap i sängen i alla fall. :D Martin har ju lovat att ge det en chans. *pf* Jag menar, alla ansvarstagande pappor får stå ut med lite skrik om nätterna.

Vem är det som sjunger låten i Apollos reklamfilm?! Måste få veta...
Godnatt!

1 kommentar:

Emma Jonsson sa...

Menar du låten "a sunny day" isf tror jag gruppen heter Lovey.
Haha, vilken perfekt beskrivning på även min fredagskväll:P
Vad mysigt med ljung! Saknas bara en liten pumpa-lykta då?!
Ja, när kan du? mån, ons å fre-dagar brukar jag inte ha ngt speciellt. Får kolla med dom om Irinas salvor inte skulle hjälpa. Usch, känns som man spenderat en förmögenhet på alla jävla salvor nu!:S