söndag 19 oktober 2008

Hard work och syndaren.

Jag var inte alls hemma mycket igår, därför blev det ingen bloggning. Jag hade, tro det eller ej, inte igång datorn på hela dagen! :) Jobbade ju mellan 10-14.15, åkte sen hem och fixade lite. Kelly var ju hemma hos mina föräldrar eftersom Martin var i... vad hette det nu... Äh, han var i Blekinge nånstans och spelade pingis.
Jag tog min avställda bil och smygkörde hem den till mamma och pappa, hellre att den står där än här... Åt middag och syndade ordentligt med chokladpudding, grädde och coctailbär. :O Men gott var det, det vill jag lova! :D
Jag hade ändå inte gått ner ett enda hekto på en hel vecka med Vv, men jag ska minsann inte ge upp! Om jag inte har gått ner något på ännu en vecka, så tar jag till förra metoden jag körde med. Den var hårdare och med mindre mängd mat. Då gick jag ju ner i alla fall. ;)

Martin skulle iväg idag igen, på nån match i pingis. Visst, det är kul att han kommit igång med den igen, men han behöver ju inte vara borta på matcher och turneringar varje dag. :S Kommer dock hem igen efter 12 sa han. *s* Vi får väl se...


Jag tänkte i alla fall börja gå igenom allt skräp jag har i förrådet. Tänkte rensa, rensa, rensa, så blir det inte lika mycket jobb när vi väl ska flytta härifrån. OM vi nånsin kommer komma härifrån vill säga. Jag börjar undra. :/

Kelly sov återigen en hel natt! Den 4:e av 5 nätter. Min duktiga flicka! :D
Vi gick upp vid åtta, men hon blev supergnällig redan efter en timme, så jag la henne. Hon somnade, och här sitter jag nu. Ganska skönt med en lugn start på söndagen, men lite ensamt är det allt...

Det får nog bli en promenad eller två idag i alla fall. Jag ville ju åkt in till Kalmar en sväng, och kollat efter en höstjacka till Kelly. Hon behöver verkligen ett mellanting mellan den tunna hon har nu, och den supertjocka dunjackan hon fick av Yvonne. Får väl ta det nu i veckan.
Nån som vet vart de har fina höstjackor till barn?


Jag har mycket jobb inplanerat de kommande 2 helgerna. Eller... nä, inte egentligen, men det är ganska mycket jämfört med tidigare. Ska nog jobba på lördag för Malin som tydligen skulle bort (det blir då 4:e lördagen i rad jag jobbar.), helgen efter jobbar jag hela fredagen, och så söndagen åt Marie. Pengar! :) Söndagar ger ju 100% OB-tillägg, så klart man ställer upp! Det är inte så illa att tjäna över 1200 kronor på 6 timmar. ;)


Nu blev det här långt, så bäst jag lägger ner. Såhär fina blev mina blomlådor btw! :D

Puss hej!

Inga kommentarer: