måndag 13 oktober 2008

Helt jävla otroligt...

Fick höra av Martin idag att folk tydligen fortfarande skvallrar om vad de tror sig ha sett på Gladan förra sommaren. Att min kära sambo skulle ha gjort saker med en "tjej" som inte ens förtjänar att nämnas vid namn, saker jag vet inte är sanna. Så varför fortfarande lägga energi på att prata sånt skit? Helt otroligt att folk inte har intressantare grejer att prata om...

Har gått och hetsat upp mig på det nu hela eftermiddagen, och känner att jag måste berätta lite om denna hemska människa som förstörde vårt 2007, som förstörde min graviditet som annars ska föreställas vara så underbar, som höll på att kosta mig och Martin vårt förhållande. Jag tänker inte nämna några namn som sagt, de som känner till det vet vem hon är, och ni andra behöver verkligen inte vara ledsna över att inte få veta.
Jag märkte redan första gången jag träffade henne, att hon hade ett gott öga åt Martin. Det var den gången jag kom till hans jobb och väntade på att de skulle sluta. Hon hade skrivit hans namn så fint och målat en massa söta små saker runt omkring. Jag såg hur hon tittade på honom, och hur hon fnittrade så fort han sa något. Hon var helsåld.

Jag märkte ju mer tiden gick, att hon på alla sätt försökte få uppmärksamhet, försökte fånga hans intresse. Och eftersom vi under lång tid hade arbetat oss ner i en jobbig svacka, i samband med en oväntad graviditet och såna saker, så lyckades hon ju till viss del. Tro mig, jag VET att man måste vara två för att skapa problem, jag är inte dum.

Martin var ju som de flesta vet, ute och festade mycket, och snacket gick ju, eftersom hon förstås skulle vara på samma ställe som han. De sågs prata mycket, kramas... Jag var ju medveten om att de var bra kompisar, men också lika medveten om att hon hade andra planer. Hon, som både hade sambo och barn! Men killar ser ju inte sånt, det spelar liksom ingen roll hur mycket tjejen våpfnittrar åt allt han säger, hur mycket hon gör sig till i hans närvaro. Inte ens när hennes sambo ville nita honom insåg han att hon verkligen var ute efter något mer. Ja, killar ÄR dumma...

Jag går inte in på detaljer, men det hela fick till sist ett slut då jag skrivit ett ledset, förbannat inlägg i en blogg, hon läste, blev förbannad och sa upp kontakten med Martin. Duktiga jag! Haha! Skitprat sa hon att det var. Att jag bara skulle veta vad han sagt till henne om mig. Nä, jag vill inte veta. På fyllan säger man så mycket dumt. När ett förhållande är dåligt lockas man till dumma saker. Men jag vet att han aldrig var otrogen. Det är bara något jag vet. Jag märker när han ljuger. Alldeles för väl... Han var aldrig fysiskt otrogen.
Så nu behöver ingen sitta och snacka en massa skit mer. Inte om det här, för det finns inget kvar att prata om. Hon finns inte längre. Hemska människa!

Jag vill så gärna ha fler barn. Jag vill uppleva en graviditet som den ska vara. Utan ångestfyllda kvällar fyllda av gråt och ensamhet, utan alla hemska människor som pratade och hittade på saker som aldrig gjorts, utan henne.
Jag älskar Martin, och jag vet att han älskar mig. Annars hade han inte varit kvar. Sån är inte han. Kärlek slår allt, tänk på det!

3 kommentarer:

Emma Jonsson sa...

nu rann en tår

DeadUntilDark sa...

Usch så arg jag satt och blev här nu! Jävla idioter det finns som bara är ute efter att förstöra. Brudjävel.
Men så starka ni är som tagit er igenom allt :)

kultjej sa...

Älskade vännen! Usch, nu ällde jag också en tår, eller inte bara en för den delen. Trots att det är länge sen förstår jag att det en idag kan va jobbigt att få höra sånt. Men du, inte visste jag att det va SÅ allvarligt, du pratade inte så mycket om din graviditet eller om ditt förhållande trots att vi är bästa vänner (och kommer alltid va) Kanske du höll det inom dej? Kanske det blev värre då? Ser jag denna männisika (som jag för övrigt knappt vet hur hon ser ut) ska jag nita henne!! :P Vi tgar henne bakom ett gatuhörn när hon minst anar det! Är du på? :P
Älskade vännen, tänkt inte mer på detta! Ni vann varandra, and she is a LOOOOOOOOOOOOOOOSER!