fredag 14 november 2008

En jäkla massa leksaker.

Jag skriver nu som först. Har inte varit hemma på i stort sett hela dagen, men jag kan lova att det känns underbart att få sitta här hemma i vår lägenhet igen. Borta bra men hemma bäst, ett uttryck som verkligen stämmer! :)
Jag har handlat en massa julklappar/presenter till Kelly, så nu tror jag vi låter henne nöja sig med det. Min mamma har ju varnat för att förköpa sig, eftersom de flesta små barn ändå tröttnar på att öppna efter bara ett par paket. :P
Detta kommer hon att få i alla fall:
  • En Pink Lady-bil
  • Klossar
  • Ett prinsesstält
  • Bakformar, vispar, kavel och annat smått och gott i miniformat (hon ska få en spis av mamma och pappa i 1-årspresent, så hon måste ju ha lite tillbehör tyckte jag...)
  • En plastservis att slänga och leka med.
  • En musikorgel
  • Maraccas
  • En påse med lite samlade djur (kossor, hästar, grisar och sånt. Hon gillar ju djur, så varför inte?)
Dessutom är ju vagnen och bilstolen lite inräknade också. Vagnen har ju svärisarna betalat. Tyckte att det var himla bra grejer i alla fall, och jag är övertygad om att hon kommer gilla dom! :)
Vi käkade på McDonalds såklart! Tycker egentligen inte sådär jättemycket om den maten, men nån gång ibland är det ett måste. ;)
Så, tack mamma för en supertrevlig dag!

Vi har lagt märke till, och tror på att Kelly är vänsterhänt. Hon tar oftast emot saker med vänsterhanden, och när man ska promenera med henne, är det att hålla vänsterhanden som gäller. Mamma flicka isåfall! :P
Djävulens barn påstod de förr, och det vill jag lova. En liten bitch kommer hon bli, lärarnas skräck och pojkarnas största fasa. ;)

Men, det går liksom inte riktigt ihop med beskrivningen av hennes stjärntecken... Stenbocken ska ju vara känslig. *hm* Ja, det återstår väl bara att se.

Martin är i sporthallen och tittar på innebandy ikväll. I morgon ska han spela innebandymatch, och på söndag är det pingis hela dagen. Jä*la tråkmåns... Inte konstigt att han börjar känna sig nere och deppig... Man måste få ta det lite lugnt också!

Tydligen fyller en kompis till våra grannar 20 år idag, så det dunkar för fullt där uppe. Tur att det inte är lyhört... *s*
Nope, nu ska jag koka korv tänkte jag och titta lite på Idol.
Jag var ju så duktig och fixade in en besöksräknare på min sida nu. Det återstår ju bara att se hur många som verkligen läser min blogg. Är resultatet för pinsamt, så åker den bort igen. *s*
Ha en trevlig kväll!
Puss

1 kommentar:

Emma Jonsson sa...

Ja oftast är det väl pappret och snörena som är mer intressant än själva presenten:P Men jag tror nog att det blir uppskattade presenter för din lilla tjej, men du kommer nog inte vara lika glad över alla små djur pch kökstillbehör som sprids överallt i ert hem;) haha.. Klart vi ska! Onsdag em nästa vecka kanske? Tisdagar och torsdagar e d oftast o-hamn för vår del. Ha en fortsatt bra kväll.. nu ska jag nog rösta lite på anna och kevin (han e inte bögig alls, man blir bara glad av att se honom;)hihi,) :P