torsdag 13 november 2008

En lång arbetsdag.

Ja, inte för att den var så särskilt lång egentligen, utan mest för att det var så jävla segt! Nästan inga kunder alls, eller... De kom i omgångar med några timmars mellanrum, så för det mesta stod vi bara och kallpratade. Det var ju tur då att jag jobbade med tuffa gänget. ;)
Jag skrev upp mig för bowlingkvällen i Kalmar den 25:e. Ska bli kul! Det är skitbra att de ordnar med så mycket kul för personalen, så man känner sig uppskattad. Okej, jag har väl inte jobbat sådär jättemycket så jag behöver uppskattning direkt, men ändå. :)

Usch! Jag har mått så konstigt i flera dagar nu. Det var bergis den där jäkla kebaben vi köpte på Lidl... Det skrek magsjuka om den, trots att den var god... Nåja, det går väl över förhoppningsvis.
Kanske beror det på all stress. Inte för att jag lever ett direkt hektiskt liv just nu, men allt annat stressrelaterat skit man behöver gå och grubbla över hela dagarna. Kommer jag få tag i ett jobb? Eller kommer jag få gå utan inkomst i flera månader? Kommer vi ha råd att flytta till större lägenhet? Och kommer vi överhuvudtaget få tag i en större lägenhet? Kommer Kelly trivas bra på dagis? Kommer jag ha råd att leva nu över jul? Bara en massa jobbig skit... :/

Jag har i alla fall världens snällaste pojkvän, måste jag säga! Han åkte och hämtade ett paket på Konsum idag, som han hade skickat efter från barbarella. Bl.a. en skitsnygg väska, lite Hello Kitty-inspirerad, till mig. Han tyckte att jag förtjänade en present, eftersom jag har slitit hårt i hemmet nu på senaste tiden. Hehe, ja, det vet jag väl inte, men själva gesten var ju jättegullig! Dessutom hade han köpt med sig choklad hem så jag skulle känna mig lite piggare. Hjärtat! <3

I morgon ska vi åka till Kalmar jag, Kelly och mamma. Måste hitta lite julklappar/presenter till lillmonstret. Det är bäst att passa på när jag väl har pengar. Jag fick ju 800 kronor mer i lön än vad jag hade räknat med, och det känns bra! Ska och hämta klänningen och skärpet på It! innan vi åker bara. *love it*

Nu ska jag ta hand om min lilla dotter. Ska se till att få på henne pyjamasen och lägga henne i sängen. Läggdags nu minsann!
Puss och kram

2 kommentarer:

kultjej sa...

haha, hade Thord kommit med mamma presenter så där skulle jag tro att han varit otrogen... :P
Nä, jag bara skojja, men så är det ju i alla filmer.

kultjej sa...

haham MASSA, ska det stå och inte mamma.