onsdag 12 november 2008

En sen middag.

Har precis stått och gjort spaghetti och köttfärssås. Väntar på att mina bönor ska bli färdigkokta. Godast är dom när dom är riktigt mjuka. *mums*

Jag hatar egentligen att äta såhär sent, men vad ska man göra? Kom ju hem ganska sent från köpingen med mamma (det har jag ju inte sagt, men jag var en sväng på köpingen med mamma... ;P) Vi fikade lite frallor, och sen har man ju inte direkt blivit hungrig förrän nu...
Dessutom har det varit en del att hinna med sen mamsen gick hem. Gav Kelly mat (idag har hon ätit jätteduktigt, till och med lasagnen jag gjorde och frös ner för ett tag sen. Det tyckte hon ju inte om från början...). Sen blev jag bara tvungen att städa. I alla fall dammsuga hela lägenheten och torka golvet i köket. När lägenheten är skitig blir mitt humör fruktansvärt... Jag hatar verkligen att ha det smutsigt, kladdigt och äckligt runt omkring mig. *gah*
Badade stumpan, och började laga mat. Hon var ganska trött nu när jag la henne, och jag har inte hört ett ljud ifrån henne på länge nu. Bäst jag går in och tittar...
Jodå, hon sov som en liten gris. *sötnos*

Martin har varit borta i stort sett hela dagen. En halvtimme lite drygt var han hemma för att packa sin träningsväska efter jobbet. Sen stack han igen, och kommer inte hem förrän tio eller nåt. Den tråkmånsen... Jag ska minsann tvinga honom att diska sen (vilket jag VET att han kommer vägra...) för jag känner att jag gjort tillräckligt här hemma redan. Men, jag känner ju på mig att jag kommer få ta den j*vla disken i morgon. Återigen ett helvetes diskberg när jag kommer upp. Morgonhumöret kan inte bli sämre... :/

Katten är lite smått busig nu verkar det som. Han som aldrig vill busa annars. Men om kvällarna sätter han fart. Springer omkring och jagar vad som än faller honom in, brottas med mattkanterna, you name it. Det märks i alla fall att han mår bra och trivs hos oss.

Greys Anatomy börjar om en halvtimme, och innan dess måste jag ha ätit, torkat av mig sminket, och lagt mig tillrätta i soffan. Jag lade förresten undan en skjorta och ett skärp idag. Jag är inte mycket för skjortor egentligen, men det var faktiskt riktigt fint!
Berättade jag att jag tog fram saxen och klippte av mig håret idag? I alla fall det främre håret, vilket resulterade i att jag nu, återigen, har lugg. Trivs mycket bra för tillfället. :)
Nu ska jag hälla vattnet av mina bönor, och börja äta. Vi hörs i morgon efter jobbet!
Puss hej, och ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: