söndag 16 november 2008

En solig, men kall söndag.

Det vet jag ju inte iofs eftersom jag inte varit ute än idag. Men här inne i lägenheten är det som vanligt lite råkyligt nu på morgonen/förmiddagen... *brr*

Nätterna nuförtiden är underbara! Kelly har sovit många hela nätter denna veckan utan att vakna till en enda gång (innan sov hon ju också hela nätterna, men nappen fick jag stoppa i ett antal gånger/natt...). Så jag är överlycklig över att få sova utan avbrott. :)

Dagarna är lite mindre roliga, eftersom hon har varit så sabla tjurig och gnällig nu i ett par dagar... Jag vet ju att det är tanden som spökar, men klart man blir trött ändå!

Martin ligger och sover, och lär nog göra det i några timmar till. *suckar* Det är inte sådär superkul att behöva sitta själv med Kelly hela förmiddagen när jag vet att han är hemma. En sovmorgon till halv tio-tio tycker jag borde räcka. Det gör det ju för mig...
Jag tyckte att vi kunde åka till Vattenpalatset en sväng idag, nu när vi båda för en gångs skull är helt lediga samtidigt. Det enda jag har på schemat är träning vid fem. Men... Han kände visst inte för att bada idag. *morr*
Jag tänker minsann inte bara sitta här hemma och glo, det gör jag så mycket i veckorna...

Har jag sagt att mitt morgonhumör är mindre roligt? ;)

Åh, jag kollade ju upp det där med fotoböcker igår, men jag kom fram till att det nog blir bäst att bara beställa vanliga fotoböcker med vanliga foton. Nu är bara frågan om jag kan göra det på min dator... Sist jag skulle ladda upp bilder för framkallning, stod datorn på och laddade i 28(!) timmar, och när det nästan var klart, började det åska, och datorn startades om. Gissa om jag blev arg! Fick sätta över bilderna på föräldrarnas usb-minne och köra hela skiten på deras dator. De har ju mycket snabbare internet än vi, så det gick ju på bara 10 minuter. *s*

Nu ska jag väl försöka hitta på något sätt att fördriva tiden lite, och kanske planera att väcka pappa Martin lite tidigare. Det är ju bättre att man har hela dagen framför sig, istället för att sova bort den!
Puss

Inga kommentarer: