måndag 17 november 2008

En trevlig start på måndagen.

Vi gick en sväng till församlinghemmet idag! Vaknade 8.15, men hann ändå göra oss i ordning, och komma iväg innan tio. Det hela börjar ju halv tio egentligen, men vem orkar tokstressa för att hinna iväg i tid? Och dessutom; fint folk kommer alltid sent, det vet ni väl! ;)

Jag känner faktiskt av träningen sen igår. Jag trodde inte det, eftersom jag tyckte jag tog för lite vikter, men där ser man. Jag måste se till att utnyttja träningskortet ordentligt nu innan träningen är slut för året. Det gäller ju bara några veckor till, och till våren vet jag ju inte hur det kommer bli med träning...
Jag funderar allvarligt på att börja träna på gym istället. Det är nog lite bättre, med tanke på att man kan träna när man själv kan och har tid. Det här med att anpassa sig till fasta tider tycker jag är svårt...
Då är den stora frågan i så fall, vart ska jag träna?! Vattenpalatset är ju bra, men vem har råd och lust att binda sig till ett helt år, och ligga och betala 300 spänn i månaden! Jag känner ju mig själv, och vet att jag lätt lägger av när det känns tungt... :/
Kraftverket kanske? Jag får ringa och fråga vad de har för alternativ. Det måste ju finnas lite maskiner att välja på om det ska vara nån idé, men det känns som att det skulle vara en ganska stor lokal ändå. *hm* Ja, jag får ta och ringa...

Idag har jag ingenting mer planerat. Jag antar att det får bli lite städning och kanske en och annan promenad. Gå ner till hamnen och gunga med lillbruttan kanske? Det var ett tag sen nu. Och det är ju verkligen ett sånt uuunderbart väder idag! :)

Ingen lägenhet ute på M-ås Bostäder än. *skit* Det måste bara komma ut någon perfekt lägenhet snart, innan jag blir tokig!
Hjulet hade ju flyttat åt några som bodde i en 4:a på kuggås, på bottenvåningen, och det var tydligen en jättefin lägenhet! Martin var visst ganska såld på den, men så har vi ju ingen aning om vem det är som äger huset... Dessutom kan vi omöjligt flytta härifrån innan jag vet vad som händer med mig nästa år. *biter på naglarna*
Nej, slut på grubblandet för idag! Nu ska jag utnyttja den lugna stunden här hemma medan Kelly sover. Kanske ska ta och fixa lite lunch?
Puss hej!

1 kommentar:

Tiagirl sa...

4:an låg ute tidigt i höstas men gick snabbt, det är en snubbe i kalmar som har det huset. Jag ville VERKLIGEN ha den, stor, billig, massa "uthus" osv...

Träna ja... Tina och Lollo har precis börjat nu hos Peter, Teresas sambo...idioten. Tror inte dom är dyra vad jag fattade det som, inte jämfört med Vattenpalatset då... Va heter det? PPC gym eller nåt sånt.