söndag 16 november 2008

Fjantfasoner.

Jag förstår inte att det ska vara så svårt att slänga ur sig ett hej när man möts i affären. Mötte en f.d. kompis där idag, men vi båda undvek att ens titta på varann för att slippa hälsa. Så jävla fjantigt egentligen... Okej, vi har inte varit osams eller så, men slutade umgås ganska plötsligt av en massa dumma omständigheter. Vi var väl inte gjorda för varann direkt. *s*
Men ändå, jag är inte svår så, utan försöker få lite ögonkontakt för det mesta för att kunna säga ett enkelt hej i alla fall. Jag har ju inte något emot henne, och förstår inte varför hon skulle ogilla mig så mycket. Ja... Vi tjejer är ganska konstiga.

Igår gick jag till Statoil efter att Kelly hade somnat. Skulle handla lite onyttigt att smaska på under kvällen. Gick förbi Allégården, och funderade lite på alla gamla som bor där. Speciellt alla dementa. Jag kom att tänka på hur hemskt det egentligen är att glömma bort hela sitt liv. Vad är det för mening att leva om man kanske ändå blir dement och glömmer sin barn, den man kanske varit gift med i många år, vad man har lyckats med i livet, alla bra och dåliga minnen...
Vad skulle man göra? Jag vill dö gammal och lycklig i en säng i mitt hus nånstans i Sverige. Aldrig hamna på ålderdomshem. Aldrig bli dement. Usch...

Jag håller på med maten nu. Pommes och gyros blir det. Onyttigt som f*n, men jag hoppas väl på att det innehåller lite energi så jag orkar träna. Jag MÅSTE börja med Vv igen. Måste... Men, det blir svårt runt jul... Jag får väl helt enkelt försöka hålla igen året ut, och sen sikta på att gå ner till våren. Denna jävla hysteri...
Skriver säkert mer senare, nu har jag inte tid.
Puss hej!

1 kommentar:

kultjej sa...

Nu blev jag nyfiken, var det Maria?