söndag 23 november 2008

Grattis Belinda!


Idag fyller Belinda 20 år. Grattis säger vi till henne! :)

Kelly håller på att somna, Martin sitter och kollar på sporten, och jag fick plötsligt sån lust att skriva av mig lite.
Gjorde tacopaj förut, och den är så supergod att jag faktiskt tänkte dela med mig av receptet. Bra va! :)

Tacopaj
Pajdeg:
50 g margarin
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1,5 dl mjölk

Köttfärsröra:
400 g köttfärs
1 gul lök
1 påse tacokrydda

Creme fraiche-blandning:
1 burk creme fraiche
1 gul & 1 röd paprika
2 msk majonäs
salt & peppar

Gör så här:
Bryn köttfärsblandningen. Gör pajdegen, och tryck ut den i en pajform.
Förgrädda 10 minuter i 225 grader.
Fyll pajskalet med köttfärsen, och bred på creme fraiche-röran.
Riv ett lager ost, och så in i ugnen i 15-20 minuter.
Supergott! :)

I morgon får vi se om vi orkar oss bort till församlingshemmet. Kelly brukar orka vara vaken ganska länge numera innan hon sover på dagen. Och vaknar hon samma tid som hon gjort de senaste dagarna, blir det nog inga problem att hinna färdigt. *s*

Wallander börjar ikväll, så det är ett måste! Synd bara att det håller på så länge, nu blir ju mina stora planer på att lägga mig tidigt, helt raserade. Jag klarar i alla fall inte att gå ifrån mitt i en spännande film. :P
Nu ska jag kolla lite bilder på bilddagboken. Det var länge sen nu, så jag har mycket att ta igen. Själv har jag ju inga batterier i kameran (som vanligt...) så några bilder har det inte blivit på länge.
Någon som har lust att köpa uppladdningsbara batterier till mig? ;)
Nej, dags att sätta punkt för dagen. Trevlig kväll alla läsare!
Puss hej!

1 kommentar:

DeadUntilDark sa...

Hörrö bruden, jag har ett tvättkort till dig. Någonstans i all röra.. Är du fortfarande i behov av det? Maila isf din adress så kan jag skicka det på posten :)