onsdag 26 november 2008

Jag och clementiner...

Nyss hemkommen från församlingshemmet. Jag gjorde 2 jättetjusiga smällkarameller, duktiga jag. :)
Nu sitter jag hör och har nyss ätit upp min lunch, bestående av: tre pepparkakor, en underbar saffransbulle och en clementin. Och angående clementinen...
Jag kan inte bara skala och börja äta, utan måste (tvångstanke) sitta och pilla bort allt det vita runt om själva klyftorna innan jag kan äta den. Mycket frustrerande, men det är inget jag rår för. *s*
Nu är jag i alla fall så pass duktig att jag bara tar bort det tjockaste lagret innan jag börjar äta, men bara det tar ju tid. *frustrerad* Nåja, god är den i alla fall.

Tänkte berätta lite om gårdagen. Vi hade verkligen jättekul!
Bussen gick ifrån Konsum vid 18.20 ungefär, och körde oss in till Bowlinghallen vid Maxi.

Där började vi med att äta en supergod tacobuffé (varför är tacos alltid godare när man inte har behövt stå med det själv?). Till maten fick vi 2 glas vin/öl, och ville vi dricka mer efter det fick vi betala själva. Måste väl erkänna att det blev lite grann över de två glasen, men bara 2 flaskor eller något. Man kan ju inte dricka sig full på en tisdag! *s*
Chefen hade delat upp oss i 6 grupper med 4 personer i varje. Min grupp bestod av jag själv, Mia, Åsa och Marie. En mycket bra grupp tycker jag. :)

Tyvärr kom vi bara 4:a, men det som räknas är väl att vi hade roligt!
Tack Lasse för en jättetrevlig kväll! :)


Idag kommer det någon och tar sig en titt på min bil (om han inte ändrat sig... Måste kolla mailen...) så vi tänkte gå hem till päronen när Kelly vaknat och fått i sig lite mat. Hoppas verkligen på att han nappar! Om jag så ska sänka priset ännu mer så ska jag bli av med den.


Och det måste jag ju berätta också! Marie hade tydligen pratat om mig på ett styrelsemöte på Konsum. Och det verkar som att de ska försöka hålla mig kvar. Jippie! Jag ska inte ropa hej än såklart, men det lät ju positivt. :D

Nu måste jag försöka hinna med lite i fotoboksprogrammet. Måste skicka iväg en beställning snart!
Puss hej!

Inga kommentarer: