lördag 15 november 2008

Jobblördag. Nu blir det hemmamys.

Jobbade 10-14.15 idag. Alltid lika trevligt med korta arbetsdagar. ;)
Kellys farmor var här och passade prinsessan under tiden, eftersom Martin skulle på innebandymatch vid halv ett. Jag tycker det är så kul att de har fått så bra kontakt! Jag menar, de bor ju ändå så nära...
Min lillasyster ringde när jag precis kommit hem. Hon går ju Barn & Fritid, och ikväll ska de visst anordna ett disco på solhem för barn i årskurs 2-3. De ville visst att Martin skulle ställa upp som vakt. Ja, som om en hög 8-åringar skulle ställa till med storbråk. Men, man vet ju aldrig. Barn nuförtiden är ju lite underliga. Börjar slåss och supa redan i 10-årsåldern om inte tidigare. *biter på naglarna* Hur ska man lyckas vara en bra förälder då? Usch!

Det har känts som om något fattas idag. Jag vet inte vad, men jag har gått om kring med en konstig magkänsla hela dagen. Något spännande på gång kanske? Vem vet.
Jag fick ju höra att C som är sjukskriven nu, tydligen ska tillbaka till jobbet i februari, så där sprack mina planer på att ta över hennes tjänst under tiden. Skit också! Då blir det garanterat att söka nytt jobb snart. Men... hur f*n ska jag få tag på något till mitten på januari?
Lotta säger ju alltid (på fyllan) att jag måste söka till Ica. Hon looovar att prata med hon som bestämmer lite över personalen, och rekommendera mig. Jag har faktiskt förberett mig med en skitbra ansökan ifall att... Jag får väl helt enkelt skicka iväg den, och så ringa till Lotta och säga att hon minsann måste stå sitt kast. :)
Men jag vill inte till Ica! Jag tycker en del av personalen är så... mindre trevlig... :/ (No offence alla anställda! Det är bara en liten del av er.) Det tyckte jag ju iofs på Konsum till en början också, innan jag lärde känna alla. Nu finns det ingen jag inte tycker om. Så, inga förhastade slutsatser här inte... Huvudsaken just nu är ju inte att jag trivs, utan att jag får ett jobb jag kan behålla i ett år. Sen kan vi jobba på utökningen av familjen, så slipper jag ju därifrån om jag inte skulle trivas. *smart* Fast... Vem orkar gå till jobbet om man vantrivs?


Min lilla tjej travar omkring med sin snuttefilt och gnider sig i ögonen. Hon kan ju inte vara trött redan tycker jag! Har ju trots allt bara varit vaken i en timme. *hm*
Iofs har hon ju varit lite konstig de senaste dagarna. Det är en tand på gång i överkäken. Hon är inte som "vanliga" barn. De flesta får ju två tänder i underkäken först, därefter i överkäken... Men hon nöjer sig med en på varje ställe. Sötfia!

Nä, jag ska kika lite på postfoto om fotoböcker. Har tänkt att man kanske kan fylla en fotobok (som de gör) med bilderna jag har gjort i scrapprogrammet. Måste kolla lite priser och så bara...
Martin kommer väl hem om lite drygt en halvtimme, och då ska jag börja laga lite mat. Bakade potatishalvor, minutbiff och kantarellsås står på menyn. *knorr i magen*
Puss hej!

Inga kommentarer: