onsdag 19 november 2008

Min lilla gnällspik.

Vi var på föräldragruppen idag. Sista gången med Anne-Maj, men vi har redan planerat in några tider som vi alla ska ses till våren. Tycker bra om de flesta i gruppen, så det är bara kul att fortsätta träffas. Om jag inte har börjat jobba då dvs. Man vet ju aldrig. ;)

Kelly är så fruktansvärt grinig idag. Gnäller och håller på hela tiden. Jag tror det är en till tand på gång, så det är väl inte så konstigt att hon är sur egentligen...
Jag skulle behöva köpa flytande alvedon eller något liknande att smörja hennes tandkött med. Jag får ta en sväng till apoteket i morgon.

Linda kom förbi en sväng, i sällskap med två snickerskakor som hon bakat helt själv. Såå smaskiga vill jag lova! Tack för dom, och för sällskapet! :)
Vi pratade lite om ifall hon skulle komma hit på fredag och vara barnvakt åt Kelly medan jag städar åt Doc. Skulle vara jättebra, så slipper jag ju ta med henne. Kan ju bli lite omständigt om hon ska krypa omkring och slå ner allt han har. :/

Nu har jag suttit och letat ögonen ur mig efter privata hyresvärdar här i Mönsterås. Har mejlat 4 av dom jag hittade, så vi får väl se. :)
Någon som har tips på privata hyresvärdar med lägenheter i Mönsterås som jag kan kontakta? :)

Vid 17 ska jag cykla iväg till F och fylla i min tatuering i svanken. Den har tappat färg och ser lite mindre bra ut just nu, så det ska han åtgärda. Hoppas verkligen inte det gör lika ont som när jag gjorde den. :S Jag är lite smärtkänslig... *s*
Så jag antar att det inte blir någon träning för min del ikväll. Man ska ju ligga på rygg i en del av det, så det lär inte min rygg godkänna tror jag. Åh, jag måste ju verkligen anstränga mig mer! Får cykla som en galning så jag får lite motion i alla fall. :)

I morgon pratade jag och Emma om att ta en fika, så nu hoppas vi på att inget annat kommer emellan. Skulle vara trevligt att lära käna henne lite mer. :) Och få se hur stor Ella har blivit nu då. :)

Nu ska jag slänga i mig något att äta, innan min syster kommer. Hon ska passa Kelly under tiden jag är iväg, eftersom Martin återigen ska träna. *pf*
Hon ska ta med lite bilder på min bil, eftersom jag har bestämt mig för att försöka sälja den nu. Jag måste verkligen ha en bil nu i vinter. Ska jag gå precis överallt blir det lite väl jobbigt i snöstorm (om nu vädret behagar att ge oss lite snö i vinter...) och liknande skitväder. *s*
Vi höres!
Puss hej.

1 kommentar:

Emma Jonsson sa...

jo, en bi är br att ha:P Känner mej helt handikappad när jag inte har ngn att tillgå :S
ja, vilken tid passar er bäst? Om vi ska vara här så behöver jag ju inte anpassa mej efter Ellas tider. Men du får vara beredd på dammchock! Så att några råttor tittat fram både i hallen och köket.. Kankse hinner ta fram dammsugaren och mota tillbax dom ikväll.. hm.. Men ngn gång runt 15kanske? Hoppas ifyllningen inte gjorde för ont =)