lördag 1 november 2008

Nya vagnen och ett skrubbsår...

Jag ringde som en tok in till Babyproffsen, för att plötsligt få veta att de faktiskt hade öppet idag! :) De hade provkört att ha öppet den här dagen under förra året, och tjänat bra på det. Skönt det ju, så vi tog mamsen och papsens bil och gasade in till Kalmar runt halv tolv.
Vagnen jag hade tittat ut var plötsligt 1000 kronor dyrare än förra veckan. Hm... Jag har bestämt för mig att jag frågade om priset på just den vagnen när jag och mamma var inne tidigare i veckan, och fick då som svar att den gick till 1200 kronor.
Perfekt, tänkte jag, men idag kostade den visst 2200. Nej nej... Lite väl dyrt jämfört med vad vi hade räknat med, så det fick bli en mindre, mer lättstyrd (möjligen ganska opraktisk vid jobbigt väglag, men vi sparar ju såklart på vår tidigare vagn så det är väl i så fall bara att ta fram den igen...) och framför allt billigare vagn. En röd liten grej för 1200 kronor. Lite mer humant tyckte vi, eftersom vi absolut inte är särskilt rika. *hmf*

Men, den var superbra, och Kelly trivs i den! :) Bild kommer vid ett annat tillfälle.

Vi gick och åt på Zorbas, ett jättefint ställe med supergod mat! Jag hade aldrig varit där tidigare, men det lär garanterat bli många återbesök hädanefter. :)
Vi gick en sväng på Kvasten för att möta upp min bror och hans flickvän som skulle åka med oss hem. Martin sprang iväg sådär plötsligt, och kom tillbaka med ett par jättefina örhängen. Hjärtat. <3>

Nu är han iväg på party, medan jag sitter här och mumsar i mig Marabou's nya choklad "Amigo". Jättegod faktiskt!
I morgon blir det jobb för min del, så jag hoppas verkligen inte att Martin kommer hem alldeles för glad i hatten. :/ Iofs så är det ju helt och hållet hans problem, eftersom jag bestämt sa att jag inte på några villkor tänker ringa och sjukanmäla mig bara för att han är fyllesjuk. Lite synd om Kelly blir det väl kanske, eftersom han inte lär orka med henne speciellt mycket, men... Ja. Det går säkert bra.

Ikväll har jag ätarkväll, så jag ska faktiskt smälla i mig en påse popcorn också. Mums! :) Notera att under graviditeten åt jag inga popcorn alls. Suget efter mina kära korn försvann helt och hållet, men kom lyckligtvis tillbaka med stormsteg så fort min kära dotter ploppat ut. *s*

Tog en promenad förut för att inviga nya vagnen, och för att hoppa in på Konsum och handla med mig lite hem. Gick därefter nerför en liten, liten backe, och lyckades på något sätt att halka, och skrapa upp mitt knä. Jäkla skit, det där gör ju så ont! Blödde ju ner min nya jeans också, men det tänker jag inte bry mig om. Vi kan inte tvätta nu i helgen i alla fall, och nåt måste jag ju ha på mig. *s*

Eftersom det är alla helgons dag, tänkte jag bara skriva några rader om personen jag saknar mest av alla som försvunnit ur mitt liv. Min farmor. En av de snällaste, givmildaste och mest kärleksfulla människor som någonsin funnits, och jag saknar henne så mycket fortfarande, trots att det nu är 6 ½ år sen hon gick bort. Jag glömmer aldrig sista gången jag träffade henne, när hon låg på sjukhuset, så liten, så hjälplös, så sjuk. Livet är orättvist, och det gör ont i mig att hon aldrig fick chansen att träffa Martin och Kelly. Hon hade älskat dom båda. Och dom hade älskat henne, precis som jag gjorde. Precis som jag gör. R.I.P. <3

Trevlig kväll allihop!

Puss <3

2 kommentarer:

Emma Jonsson sa...

Haha, har jag inte svarat på det!? Pionjärgatan 8. Det huset med burspråk. Och det ena e mitt! =)
Ojoj, har Kelly fått en nytt åk! Måste va en stolt liten tjeja nu då:P

Klara Eriksson sa...

Zorbas är ju super mysigt.. Jag och Per brukar vara där och äta ibland.. favvo resturangen..