fredag 21 november 2008

Och vips! så var det vitt.

Vaknade i morse, och gick upp för att ge katten mat. Råkade titta ut genom fönstret och fick en chock! Ja, det hade snöat. Sådär plötsligt var hela marken, alla buskar och träd, alla taken vita. Mysigt! :)

Igår var en ganska stressig dag. Det ringde ju hela förmiddagen om annonsen på min bil. Har nu 2 intresserade, varav en kommer idag och den andre i morgon. Han som ska komma i morgon ville köpa min bil för 4000 kronor, och han idag vill byta bil. Jag måste ju såklart få se bilen innan jag bestämmer mig för något, men det låter ju som sagt lockande. :)
Lite taskigt mot killen i morgon om jag gör mig av med bilen idag iofs, eftersom jag har lovat honom bilen redan. *s* Men, det är ju inget problem för mig direkt, bara jag blir av med den.
Trodde aldrig att det skulle gå så fort! Nej, jag drar inga förhastade slutsatser, bilen kanske står kvar efter helgen, men man kan väl hoppas.

Vi gick till Emma och Ella vid tre, och fikade hallon- och björnbärspaj och kanelbullar. Supersmarrigt! Och trevligt var det också. Det får vi göra om! ;)
Efter det var det bara att springa hem och göra mig i ordning inför kransbindningen hos Åsa.
Även där blev det gott fika, och trevligt sällskap. Tack för det! :)
Jag var lite osäker på om jag verkligen var välkommen, eftersom jag hört av I att varken hon eller jag skulle vart bjudna egentligen. Tydligen var det inte så, och tur var väl det. Jag som alltid försöker vara alla till lags, vill ju inte att folk ska tycka illa om mig. *s*

Idag ser dagen ut såhär;
  • Städning hos Doc (jag får ta med mig Kelly idag. Hoppas hon sköter sig...)
  • Hem och ge Kelly lunch.
  • Hem till mamma och pappa för att kolla på bilen.
  • Tillbaka hem.
  • Ut på köpingen för att leta present till Martin (han fyller år i morgon!)
  • Handla fika och mat inför helgen.
  • Hem och fixa kaffe.
  • Ha lite kalas med Martins föräldrar + Rolf.
  • Natta Kelly.
  • Titta på Idol och bara myyyysa.
Ja, det ska nog gå bra.
Jag återkommer kanske senare med mer information om hur det har gått med bilen.
Ha en bra fredag!
Puss

1 kommentar:

Emma Jonsson sa...

Absolut att vi måste =). Lycka till med bilen idag!
Haha, Ella satt ju mest och skrattade när hon fick bollarna i huvudet:P