lördag 8 november 2008

Pensionärsvarning.

Vi kom hem från mamma runt sju, och därefter slängde jag Kelly i badet, gav henne en flaska välling och sen bums i säng. Hon somnade ganska snabbt, och nu sitter jag här med Simba som enda sällskap. Vi tittar på dansbandskampen och äter popcorn. Ja, vad ska man säga... Jag tycker faktiskt att det är ganska kul det där. Dansbandskampen alltså. Peter Settman är ju sån j*vla bra programledare, så med honom skulle nog även Psalmtoppen vara kul att se på. :P

Vet ni vad Kelly gjorde idag!! Hon gick 5 steg helt ensam. Gissa om jag blev stolt! :) Sen dess har hon traskat på ganska bra idag, för att stolt visa upp att hon minsann kan. Jag kan nästan våga säga att hon kommer att kunna gå bra vid sin 1-årsdag. Men, man vet ju aldrig. Vissa barn går ju lite en period, för att sedan hålla upp med det ett bra tag. Hoppas kan man ju göra i alla fall. *lilla hjärtat*

Martin hamnade hos Kenta med en massa cider, och där sitter de nu och förfestar. Helt otippat sådär bestämde han sig för att gå ut idag. Så jävla skittråkigt, tänkte jag, men nu känns det ändå ganska skönt. Jag gjorde minsann klart för honom att i morgon ska jag ha sovmorgon. Då får han gå upp tidigt oavsett om han mår skit. Rätt ska vara rätt. Och jag har verkligen sett fram emot en sovmorgon. Nu på hösten blir jag jämt så sjukt morgontrött (värre än vanligt alltså...)

Vi fick ju hem tvättmaskinen som vi skulle, enda problemet blir väl att få tag på kontakt som passar till sladdarna. Pappa var lite osäker på vilka av sladdarna som var vilka, men jag är övertygad om att han löser det ganska snart. Vi tänker ju verkligen inte anlita någon för 400 i timmen för ett jobb som min pappa klarar utan problem. Så får M-ås Bostäder säga vad de vill. *s*
Åh, jag blir tokig! Vi fick en ny granne för några månader sen, som nästan med en gång åkte på långresa utomlands. Hon ska tydligen stanna där till våren, och det gör ju absolut ingenting! Men, nu är det så att hon har en son som är lite speciell. Han bor inte långt härifrån, men trots att hon inte är hemma, springer han i hennes lägenhet säkert 5 gånger om dagen.
Har funderat lite på vad han har där att göra när hon ändå inte är hemma, men det är ju såklart helt upp till dom att bestämma.
Problemet med detta är ju inte att han är där, utan att han har någon konstig tvångstanke som får honom att rycka i dörren gång på gång för att se om han har låst. 10-25 gånger har vi räknat det till, och ibland när man tror att smällandet är över, och han har gått ner till dörren, tvärvänder han, springer upp igen och fortsätter rycka. Det är ju inte så att det stör sådär jättemycket, men frustrerande är det när man får stå ut med det där konstanta ryckandet så pass många gånger om dagen. *hmf*

Ska väl ta och läsa lite bloggar och fundera vidare på vad jag ska göra med min kväll. Det går ju inget bra på teve... *suckar*

Godkväll på er alla!

Inga kommentarer: