söndag 16 november 2008

Prinsessan på ärten.

Jag och Martin slogs lite på skoj idag. Jag brottade ner Martin och han grabbade tag i mitt ben. Kelly tittade på, och plötsligt blev hon jätteledsen. Hon trodde väl att det var på riktigt, lilla stumpan.
Tänk alla små barn som måste stå ut med att se sina mammor/pappor bli slagna i hemmet. Det måste ju vara fruktansvärt. Och vilken ångest de lär ha! Stackars barn. *tänker på*


Nu har vi suttit och ätit varma mackor. Det var en härlig avslutning på dagen.
Jag var och tränade förut, och den här gången kändes det inte särskilt mycket i musklerna varken under tiden, eller efteråt. Men nu hade jag ju tankat med energi innan, så det var väl därför. På onsdag får jag väl öka på vikterna lite så man känner lite efteråt. Träningsvärk är den bästa värken! :)


I morgon har jag väl lite svaga planer på att ge mig iväg till församlingshemmet. Det beror ju helt på när Kelly behagar att vakna. Hinner vi så går vi. That's it! Annars blir det väl hemmamys som vanligt.
Jag har tänkt börja gå lite långpromenader på såna tråkiga dagar. Dels för att det är så himla bra för mig att komma ut lite och motionera, och dels för att Kelly tycker det är så mysigt (för det mesta) att åka vagn.


Vi har ju funderat på att köpa en åkpåse till vintern, men de kostar ju så jävla mycket! Kom på sen att vi har ju något liknande till liggvagnen vi har sparat. Det är ett liggunderlag i fleece som man även kan ha i sittvagn. Där kan man sätta fast ett överdrag med dragkedja, och vips! så har vi en annan form av åkpåse. Perfekt! :)

Sanningens ögonblick börjar om tio minuter. Det är så himla kul att se när folk gör bort sig! *s*
Linda Rosing är först ut för rakning, och det är ju nästan ännu mer intressant.
Hörs i morgon, så får ni ha en fortsatt trevlig kväll alla läsare! ;)
Puss hej!

Inga kommentarer: