torsdag 27 november 2008

Pyntat inför advent.

Idag har jag varit superdålig på att blogga. Kanske med tanke på att nätet inte fungerade tidigare idag. Jag tryckte och tryckte på internetikonen, men ingen startsida dök upp. Som tur var fungerade det nu, så jag kan betala lite räkningar. *blä*

Jag började dagen med en storstädning; putsade fönstren, dammade, dammsög och torkade golven. Försökte sedan stryka min julgardiner, men det slutade med att jag fick hänga upp dom som de var, lite småskrynkliga. Vårt jäkla strykjärn, ett utan sladd, är värdelöst och jag skulle gärna få ett nytt till jul. ;)
Jag, mamma och Kellan tog oss en sväng ut på köpingen, hämtade de undanlagda skorna till Kelly, köpte present till Belinda, fikade och handlade lite mat.

I morgon fortsätter nog pyntandet med tomtar och troll. Ska hänga upp stjärnlampan i köksfönstret, och ner i förrådet och rota fram vår stora adventsljusstake till vardagsrumsfönstret. Sen blir det att möta upp Martin efter jobbet, och ta oss en sväng för att inhandla dricka till kvällen.
Mamma och pappa står för hämtningen av dottern runt klockan fem, och därefter blir det P A R T Y. *weii*
Jag tycker nog att det har blivit lite för mycket av det goda på sistone, så glöggafton hos Doc skippar jag nog detta året. Julbordet med Konsum är den 11/12, och även då lär det bli lite alkohol. ;) Men, jag tycker att jag kan ta igen det jag missade under förra året, och jag lär säkert tröttna snart. *övertygad*

Angående LCFH-dieten, så fick Emma mig på andra tankar. Vi har ju bestämt att vi ska bygga muskler till beachen -09, och det funkar ju inte om man äter så. Jag får satsa på Viktväktarna eller GI istället, så ska vi nog bli biffiga. ;)

Nu måste jag fixa ihop en ny fotobok, då den jag satt och pysslade med, i slutändan blev alldeles för dyr. Detta jävla pusslande med ekonomin. Den som ändå vore rik... *drömmer*
Godnatt och ha nu en trevlig kväll!
Puss på er.

Inga kommentarer: