onsdag 5 november 2008

Är du inte bosniska?

Åh, jag var vansinnig igår!
Jag och Kelly tog ju en sväng till affären för att handla in lite till äppelpajen jag skulle göra till det att Jennie och Theo kom på besök. Ja, vi gick iväg. Och hade hunnit halvvägs till Netto, när jag kom på att jag hade glömt skorna jag skulle byta till en större storlek, hemma...

Så det var bara att traska hem igen. Vi hämtade skorna, och gick en annan väg den här gången. Efter en bra bit på vägen upptäckte jag att Kelly hade slängt ut sin napp nånstans. Så vi vände och gick för att leta. Som tur var låg den inte så långt därifrån.

Nåväl, äntligen kom vi till affären, handlade det vi skulle och gick hemåt. Halvvägs hem upptäckte jag att Kelly hade slängt sin mössa någonstans. Sin nya, fina Bamsemössa. Åhh! Jag hann inte, och jag orkade inte gå tillbaka hela vägen till Netto igen, så arg som ett bi, fortsatte vi hem.

Då kom det förbi en bil med två utländska killar i, och de formligen tryckte näsorna mot fönsterrutorna. Gissa vem som blev skitarg och började skrika en massa fina ord? När jag gått en bit, så hade de stannat, och den ena killen kom ut och började rabbla en massa skit på bosniska. Jag stod som ett frågetecken och bara "va?!" Vet ni vad han sa?! " Är du inte bosniska?" Herregud. Jag, bosniska? Skulle inte tro det... *no offence*

De bad i alla fall om ursäkt och fortsatte köra. *s*


Jag kom som tur var hem så att jag hann göra äppelpajen. Den blev verkligen jättegod! Ni ska få receptet lite längre ner. Tack i alla fall, för en trevlig fikastund med skitprat och Yatzy. :)
Jag var iväg på ett stenhårt pass i aerobics med styrka i Mölstadsskolan igårkväll också. Jag trodde allvarligt att jag skulle tuppa av efter bara en halvtimme. Det är ju så litet och instängt där, så luften var inte direkt den bästa. Men, jag klarade hela passet på en och en halv timme, och därefter blev det att cykla hem i raketfart, duscha och bänka sig framför Desperate Housewives. *love it*

Idag blir det nog att mamma kommer förbi och hjälper mig att äta upp den sista äppelpajen. :) Linda skulle kommit egentligen, men hon hade ingen skjuts. Tyvärr, men det få bli en annan dag!

Det här receptet fanns med i senaste numret av Ica-tidningen man får som medlem. Knäckig, seg och vansinnigt god beskrevs den som, och visst hade de rätt! Mums!

Bittes Äppelpaj
6 personer.

6 äpplen (ca 800 g)
150 g smör
3 dl havregryn
2 dl socker
½ dl ljus sirap
1 ½ dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
2 msk mjölk
Gör så här:
1. Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret i en kastrull.
Dra från värmen, och blanda i alla ingredienser förutom äpplena.
2. Skala, kärna ur och skiva äpplena tunt. Lägg i en smord, ugnsäker form.
Fördela smeten över.
3. Ställ in i ugnen i ca. 30 minuter eller tills pajen är gyllenbrun och knäckig.
Låt svalna något. Servera med glass och vaniljvisp.

Enjoy!

Inga kommentarer: