måndag 10 november 2008

Regnet bara öser ner...

... och jag är så glad att få sitta här inne och tycka synd om alla som just nu befinner sig utomhus. Usch! Kan inte hösten bara bestå av lagom kyliga, soliga, underbara dagar. Det här eviga mörkret får en ju inte direkt på gott humör, och huvudvärk har man ju nästan konstant. *hmf*

Vi var en sväng i församlingshemmet idag för en gångs skull... Eller, jag har ju egentligen inte missat särskilt många gånger under hösten... Det var sjukt mycket folk, och Kelly stortrivdes, främst bland de lite större barnen. Det är konstigt att de är så mycket intressantare än barnen i hennes egen ålder. De stora är ju så mycket livligare, och risken att bli omkullslagen ökar ju avsevärt, men det verkade hon inte bry sig om. *s*
Klara, Pär och Angelica var där med deras nya tillskott. Så himla söt var han, lilla Mattias. Jag fick till och med hålla i honom! *mallig*

Nu visar de den där reklamen om Axen som luktar choklad. Han som sprutar på sig den blir ju en chokladgubbe, och jag tänkte att jag minsann skulle köpa den till Martin en gång. Jag menar, vem skulle tacka nej till en pojkvän gjord av choklad?! ;)
Jag blev dock ganska besviken, eftersom det nöjde sig med att lukta gott. Inte ens choklad faktiskt, men gott. Det borde vara förbjudet att göra såna reklamer. Likaså den med Red Bull. De fick ju lägga av att sända reklamen med Iprengubben, eftersom en värktablett faktiskt inte kunde vara intelligent. Men tjena... Jag har då aldrig fått vingar av Red Bull. Bullsh*t vill jag säga.

Jag bloggade inget igår bara för att dagen var ganska stressfylld. Jag tog sovmorgon (ja, Martin gick snällt upp med Kelly på morgonen utan att klaga) och vaknade inte förrän halv elva! Vi åkte till Oskarshamn och till Martins morfar vid halv två, och stannade där bland kakor och glass till efter tre. Herregud vad hans morfars fru kan baka! Åt nästan ihjäl mig kände jag, så denna veckan blir det absolut inget onyttigt! Inte mer än nödvändigt i alla fall. :)
Tog en sväng till Lidl och handlade lite mat. Första och sista gången jag var där kan jag lova. Vilken skitaffär! Netto är garanterat mycket bättre, trots att även det är en jobbig affär på många punkter...

Åh, nu har jag suttit och tryckt i mig blodpudding och bacon med en hel banan som efterrätt. :P Jag har bestämt mig för att inte slarva så satan med maten, vilket jag gjort den senaste veckan. Jag känner att orken tar stryk.
Var och tränade igår, ett pass i bodypump. Det var hemskt! Jag svettades som aldrig förr, och orkade inget alls. Fick ta bort en massa vikter för att ens orka lyfta. Därför måste jag börja tänka mer på vad jag äter. Utan energi- ingen ork. Så är det bara...


Idag blir det kanske att gå hem till Belinda en sväng. Det beror helt på hur vädret är sen. Regnar det en massa så vill jag inte gå utanför dörren. *s* Men... handla måste jag ju ändå göra. :/
Nu ska jag vänta på bättre tider, och fördröja väntan med att svara i telefonen.
Bye!

Inga kommentarer: