måndag 24 november 2008

Saffransbullar i brytbrödsform.

Det blev inga traditionella lussebullar idag, som ni kanske förstod av rubriken. Gjorde istället brytbrödbullar med pärlsocker. Så ja, jag bojkottade russinen också. Jag älskar russin om man äter dom för sig, men i bröd och bullar är det verkligen ingen höjdare. *s*
Bullarna blev fruktansvärt goda btw, så jag ringde mamma och bjöd hem henne på fika i morgon om det finns tid för det. :)

Har suttit och slötittat lite på Färjan medan jag pratade med min kära mor. Det är verkligen ett mysigt program. Jag skulle kunna tänka mig att jobba på en båt, om jag inte haft min familj då såklart! Nu är jag så nöjd så med min livssituation. Ett jobb bara så är det perfa! *s*

Jag måste verkligen beställa julklapparna ikväll känner jag. Om det ska bli av överhuvudtaget. Jag är nämligen lite slö vad gäller att ta tag i saker och ting. Mitt körkort ex. Jag tjatade om att gå till körskolan och skriva in mig, jag vet inte hur länge. Men när jag väl tog tag i saken, hade jag ju mitt körkort på bara några månader. *yey*

Idag har min lilla tjej fått sin 3:e tand. Numera har hon 2 tänder i överkäken och 1 liten rackare under. Sötungen! Och där fick jag ju min förklaring på varför hon har varit en pain in the ass hela dagen. Stackare... Tur att man inte kommer ihåg hur ont det egentligen gjorde... *pf*

Promenad med divorna i morgon? Den som lever får se. :)
Puss och godnatt!

1 kommentar:

Tiagirl sa...

Håller heeelt med en massa i ditt inlägg! :)
Russin är jättegoda att äta ur paketet men i bakverk...urrk...
Mina barn vägrar äta russin som "godis", förr(det är väl knappt så du drabbats iofs!!!)fick man ju små russinpaket som godis eller i godispåsar i fiskdammar typ!

Och båt har jag alltid velat jobba på, kanske inte ren "bar-båt" och bara häromdagen gick en reklam om att söka jobb på båt. Lite luddigt vad det rörde sig om me detär inte så noga. Var borta 6 veckor, så hemma med full betalt 6 veckor!!
Men som sagt, man har ju barnen + att jag är väldigt rädd för att drunkna. :/ Men ändån!

Läser en kille som bloggar lite om sig själv och båtjobb, ganska rolig mellan varven. http://danielfagerholm.webblogg.se/