tisdag 18 november 2008

Städmani såhär på förmiddagen.

Jag vaknade idag, efter mycket om och men. Kelly vaknar alltid innan mig (såklart) och blir vansinnig om jag inte går upp med en gång! Jag brukar försöka ligga kvar in i det sista (det är ju så underbart att bara ligga och dra sig under ett varmt täcke), men det slutar för det mesta med att jag får pallra mig upp. *hmf*
Fixade lite frukost, och därefter tog jag tag i vår skitiga lägenhet. Jag som är hemma så mycket borde ju städa mer än vad jag gör... Men, det är ju så fruktansvärt tråkigt att städa för ofta. Trots det måste jag se till att få det städat och rent idag!
Dammade hela lägenheten, torkade bänkar i köket, diskade filtret i köksfläkten och putsade stora hallspegeln. Kelly blev plötsligt lite för gnällig tyckte jag, så jag la henne. Det tog inte många minuter förrän hon sov som en liten gris. Skönt!
Så dammsugning, golvtork och ev. fönsterputs (är det för kallt ute för det kanske?) tar jag när hon vaknat. Duktiga jag! :)

Jag måste skriva ett småsurt brev till e.on. idag. Tycker de har skickat lite väl många räkningar de senaste månaderna. På 4 månader har vi fått räkningar på sammalagt nästan 2800 kronor. Vi som annars betalar mellan 1000-1500 kronor var 3:e månad... Kanske att det blivit lite knas nu när de bytt mätare och sånt, men ändå. Jag tycker nog att de kräver lite väl mycket. :/
Dessutom hoppas jag innerligt att vårt paket från H&M kommer idag. Min klänning! *wohoo* Iofs kommer jag nog inte i den nu, så svullen som jag är om magen... Nej, jag är inte gravid. Jag har bara mens. :P Tack och lov för den delen! Jag har mått så underligt de senaste veckorna att jag nästan började oroa mig för en bäbis till. Vi hade nog inte blivit direkt överlyckliga om det varit så känner jag... Inte nu... Om ett år eller två kanske. *s*

Ska ta och ringa min kära pappa. Jag ska få lite pengar av dom idag, så vi kan gå till affären och handla en massa mat. Det kan behövas. Kylskåpet står nästan tomt på nödvändigheter nu, och jag blir så sur när det inte finns nån mat hemma.

Vad ska ni göra idag?

Puss hej!

Inga kommentarer: