lördag 27 december 2008

Dessa tänder...

Ja blir tokig på dessa tänder som ska ploppa upp i tid och otid, och därmed orsaka ett jäkla gnäll och dåligt humör hos Kelly. Hon som alltid brukar vara så lätt om kvällarna, somna snabbt och enbart kanske vakna någon enstaka gång. Nu har hon hållit på och vaknat, gnällt och gråtit flera gånger under kvällen. Klart att jag inte blir sur för det, eftersom jag vet att det beror på att hon har ont. Lite panodil brukar hjälpa, så sover hon gott sen. Tack och lov att det finns värkmedicin! *s*

Vi var en sväng nere i hamnen med Belinda och Wilma, men gick hem ganska snabbt. Dels var det svinkallt att stå där och vänta på att de skulle tända på raketerna, och så blev Kelly lite rädd. Det small ju så högt, och blinkade över hela himlen. Vackert, men säkert skrämmande om man är ett litet försvarslöst barn.

Idag har jag satt i mina uppladdningsbara batterier i kameran. Hoppas, hoppas, hoppas på att de fungerar bättre än de alkaliska! Det verkar så i alla fall. :)

Nu sitter vi och tittar lite på Mission Impossible 2, och jag klottrar lite viktväktarplaner i ett block. Det gäller att gardera sig ordentligt med matscheman och allt för att jag ska hålla det. För har jag inte planerat vad jag ska äta, blir det lätt att man hoppas över ett mål, och istället smäller i sig något onyttigt när man blir hungrit helt plötsligt...

I morgon ska jag få sovmorgon. *längtar* Det är underbart att kunna få ligga kvar i sängen och dra sig ett par timmar, och så sover man ju så gott på morgonen också. ;)
Här bjuder jag på lite bilder från 1-årskalaset. Enjoy!


Finfina bodyn från gammelmoster Cina.

Finfina prinsesstältet från oss.

Finfina spisen från mormor och morfar.
(pyjamasen var julklapp från pappa)

Supersöta födelsedagsbarnet herself.

Lite trött blir man allt av kalas. ;)

1 kommentar:

Klara Eriksson sa...

Var har ni hittat det prinsesstältet någonstans??