torsdag 11 december 2008

Don't stop the music!

Sitter här och laddar hem Abba-låtar för fullt. Varför har jag inte gjort det innan? *hm*
Kelly somnade för någon halvtimme sen, och hon brukar vanligtvis sova i ett par timmar såhär mitt på dagen. Men hon vaknade visst till nyss och var lite ledsen. Hoppas på att hon somnar om så jag hinner förbereda lite lunch till oss...

Idag är det dags för julbord i Oskarshamn. Ska bli supertrevligt (och gott!). *s* Jag ska hem till Christoffer på "förfest" innan, så man hinner ladda upp. Förra året fick jag ju inte dricka något, så nu tänker jag minsann passa på. :) Inte för att det blir så värst mycket alkohol, men det blir ju så mycket trevligare om alla ger sig in i samma dimma. Man förstår de konstiga skämten och plötsliga skrattanfallen lite bättre, och det hela blir så mycket trevligare. (IOGT-NTO skulle bli förskräckta om de såg hur jag resonerar...)
På lördag har vi skaffat barnvakt (igen) för då är det dags för årets glöggafton hos Doc. Det brukar alltid vara revligt, även om de ditbjudna gästerna brukar bli lite lagom tjatiga och jobbiga efter en stund... *s* Nåja, det blir vad man gör det till.

Jag har haft så ont i nacken och huvudet sen inatt. Jag vaknade titt som tätt hela natten, var det inte Kelly som vaknade så var det katten som väckte mig med sitt öronbedövande spinnande... *gäspar*
Det tog lång tid innan jag somnade igårkväll, jag låg och funderade och funderade på allt och ingenting. Fick för mig att Bostäder kanske skickade erbjudandet till mig av misstag? Jag fick ju inget mejl med kontaktuppgifter till den nuvarande hyresgästen, som man alltid brukar få. Jag tänkte ringa och fråga, men jag känner mig så tjatig. :/ Nu är det ju som så dock, att utan tjat kommer man ingen vart, så ta mig i kragen och ring! Ja, jag ska det... Snart. *s*

Jag har i alla fall suttit och skrivit ner en hel lista på möbler och grejer att inhandla till Kellys kommande rum. Åh, I love it! Älskar planerandet och drömmandet. Bokhyllor, vägghyllor, sänghimmel, bord, stolar, you name it. Hon ska få ett riktigt drömrum (det blir alldeles säkert inte som jag tänkt mig ändå...).
Nej, jag får väl ta tag i samtalet nu då. See you!
Puss

Inga kommentarer: