måndag 15 december 2008

En kall sväng på storstan

Jag och Kelly sprang ut till banken förut, vidare till Hjulet där vi mötte mamsen, kikade runt lite, lämnade pengar till pappa Martin, ut på köpingen, handlade mat och så hem på fika. Skön promenad måste jag säga, trots att det var aningen kyligt i luften...
Var inne på Liten & Stor och köpte en underbar svart sammetskjol till min lilla prinsessa. En brun tröja med tufft tryck fik det också bli, samt en röd-vitrandig pyjamas. *nöjd*
Vi gick in på June också för att prova min nya förlovningsring. Sååå underbart fin är den! Satt som gjuten, och jag ville bara behålla den på. ;) Det får dock vänta till julafton.
Nu har vi dessutom mat för hela veckan, så hela kylen är full för en gångs skull. *s*

Jag behöver verkligen dammsuga av här hemma, men jag tror det får vänta tills Martin har kommit hem, och åkt igen. Ett bad för Kelly står högt upp på listan då hon lyckats bli rätt skitig. Hehe, men det är väl som de säger; skitiga barn är lyckliga barn. Hm... Ja, men för föräldrarna lyder väl; skitiga barn ger galna föräldrar. I alla fall jag. Jag vill att Kelly ska vara ren och fin med rena, hela kläder. Hur verkligheten ser ut är väl en helt annan sak. *s*

Nu är det fixat med barnomsorgen. Birgit ska få äran att ha Kelly om dagarna när jag jobbar och går i skolan. Skönt att ha det klart. Dessutom har vi flyttat fram inskolningen en vecka så jag slipper missa så mycket av skolan första veckan. Martin får ta ledigt några dagar i värsta fall.

Ni har väl sett reklamen för Pregnant Man på onsdag? Usch! Jag förstår inte hur sjuka människor det finns egentligen... En gravid man?! Och killar som gnäller så fort de är lite snoriga... Jag säger då det.
Nu måste jag städa undan lite efter fikat.
Puss hej!Centrera

2 kommentarer:

Klara Eriksson sa...

Nu är det ju från början ingen man har jag för mig det är ej tjej som opererat sig till man men behållt livmodern eller nått.. =0)

Tiagirl sa...

Storstan? Nu tror jag du är lite ironisk! :)

Tycker det är lite osmakligt med den där "mannen" jag med... Om man nu gör hela karusellen med att BLI MAN, varför ska man då göra det kvinnligaste som finns; vara gravid??? För som sagt, allt är väl omgjort utom att paketet inuti är kvar...

BirgitBirgitBirgit...hm...nä, det hette hon nog inte. Sofia hade en dagmamma som bodde i längan som sitter fast i huset där det är pizza, vid spelcafet. Elva år sen...jag begriper inte hur tiden kan gå så fort???