onsdag 17 december 2008

En nougatkula kanske?

Hej!
Jag tyckte att jag kunde skriva ett par rader innan jag går och lägger mig. Har ju jobbat idag, och därför inte haft någon tid att sitta här och uggla som alltid annars. *s*
Innan jobbet skulle jag hinna med att städa åt Doc, vilket visade sig bli ganska rörigt med tanke på att jag skulle hinna både det, och sen få i mig någon mat innan jobbet. Det på en och en halv timme! Men; jag redde ut det, och gjorde mig både förtjänt av pengarna samt smaskade i mig en ost/skinkbaguett innan jag gav mig in i dagens arbete. Duktiga jag!

Jag slutade vid fem, och traskade hem till min älskade dotter. Vi ägnade oss åt att laga stuvade makaroner och falukorv, hann busa lite, OCH vika tvätt innan hon slängdes i säng för att sova. Därefter gav jag mig på att göra nougatkulor med kokos och vit choklad. Visst låter det gott? :)
Jag gjorde lite missar i början, och rullade nougatkulorna i chokladen när den var nysmält. Resultat= Nougaten smälte den också. Som tur var kom jag på min miss ganska tidigt, så de flesta kulorna blev bra. Tur det!

Martin kom hem lagom till att sista delen av Dödsdomen började, så vi har i alla fall hunnit umgås liiite idag. I morgon tyckte jag det var bra, eftersom han inte har någon träning, MEN såklart skulle han ju träffa killen han är kontaktperson åt. Aldrig ledig... Så jävla tråkigt är det, att bara sitta här hemma själv jämt. Att aldrig ha någon att umgås och prata med om kvällarna. TråkMartin... :(

Nåja, nu vet ni vad jag har gjort idag. Återkommer garanterat med mer updates i morgon.
Sov nu gott alla mina små mumsisar (någon som brukade titta på Lilla landet lagom? Annars är det ju inte kul. *s*) så hörs vi! ;)
Puss puss

2 kommentarer:

Klara Eriksson sa...

Jag är väl ledig alla dagarna där tror jag nog.. bara säg en tid så kommer vi.. Vad önskar hon sig??

Emma Jonsson sa...

Ja det är väl isf måndagen den 29 vi får det lite knivigt. Annars är inget planerat än sålänge=). Ställer nästann samma fråga som föregående -Vad önskar Kellys mor henne:P?
Ja det ä'r lite surt, nu när man äntligen börjat få iordning på livet och ekonomin då kommer nästa motgång. Men va fan, det finns andra jobb, med hans jobbbakgrund ska väl inte ett jobb vara så svårt att hitta. Kan man tycka iaf:P