söndag 7 december 2008

En seg pizza.

Kelly sover. Martin slöar på soffan, och jag vill bara passa på att hinna skriva några rader innan dagen fortsätter fara framåt med väldig fart. Åt en uppvärmd, seg pizzabit till lunch, och chokladpudding efter det. Usch, vad jag känner mig onyttig! *pff*

Det blev inget med hyrfilm igår. Vi satte på Mr & Mrs Smith istället i brist på bra program. Tittade i 45 minuter, innan finalavslutningen av Stjärnor på is fortsatte. Markus Fagervall vann, för er som inte vet.
Jag har ju inte följt knappt ett enda avsnitt av det programmet, men att vinnaren blev superheta Markus gjorde mig ju ingenting. ;)
Vi har ju fått ansvaret för grannhunden nu i eftermiddag. Ska gå ut en sväng med henne om nån halvtimme eller så, vi får helt enkelt slåss om vem av oss det blir. *s*

Jag skippade idén om Vattenpalatset idag. Martin sov till elva, och Kelly somnade innan halv ett. De har ju bara öppet till fyra på söndagar, och om vi ska hinna dit blir det ett jäkla stressmoment. Så nej, vi tar det en annan dag istället.
Jag pratade med Linda igår, och fick höra att de kanske måste flytta tillbaka till Kalmar. Det är för jävligt egentligen, att man inte kan få hjälp om man är ekonomiskt utsatt, här i Mönsterås, utan måste flytta till nån annan kommun för att få det att funka. Jävla Mönsterås!
Jag vill inte att de ska flytta tillbaka... Vill inte. Då kommer vi ju ALDRIG kunna ses. Det är tillräckligt jobbigt att skrapa ihop pengar för att kunna hälsa på henne i Blomstermåla, men Kalmar. *bölar lite*

Nåja. Jag måste in på Postfoto och skriva ett mejl. Jag har inte fått fotoböckerna än, och det var över en (eller var det två?) vecka sen jag skickade in beställningen på fotoböckerna. Det stod att det bara ska ta 2-3 dagar innan man får hem dom, men inget alls! Bröajr känna min aningen orolig. För vi måste ju helt enkelt få hem dom innan jul... *biter på naglarna*
Ha en lugn och skön söndag nu alla läsare!
Puss

1 kommentar:

Josefine.L sa...

Hej igen.! Med oss e det bara bra..jobbångesten börjar sakta men säkert smyga sig på *suck* men vad gör man.. Haha, ja visst va han fin i håret :P
Angående postfot..har åxå haft lite strul med dom (en gång..) det tog jättelång tid innan mina kort kom så jag beställde samma kort 1 gång till o då tog det väll 2 dar så fick jag dom, efter ytterligare nån/nåra dagar så fick jag mina andra omgång med exakt samma kort igen. Så vad som blev fel vet jag inte..varför dom dröjde så länge, men jag slapp iaf betala för båda!
Kram!