tisdag 9 december 2008

Förbannade kameraj*vel...

Jag har upptäckt att mina kamera jävlas med mig. Jag köpte (förlåt, Martin köpte) duracell-batterier häromdagen, med sån där energimätare på. Jag knäppte några bilder, och så dog kameran som den brukar efter bara några kort. I vanliga fall slänger jag batterierna, men nu kollade jag mätarna först. Och gissa vad? De var fortfarande fulladdade! Då bytte jag plats på betterierna, väntade en stund och satte igång den igen. Tog en del kort till, och så dog den. Mätaren var dock fortfarande full. Vad håller den på med!?
Fattar ni hur många batterier jag har slängt bort som säker inte har varit det minsta slut! Jävla skitkamera. Fin, men kass... *muttrar*

Jag och min kära dotter tog en promenix hem till mina föräldrar idag. Det var ett bra tag sen jag var där faktiskt, men nu fick äntligen jag och min mamma tid att prata lite strunt. :)
Passade på att käka lite mat där också, hon bjöd på lite plock från det kommande julbordet; korv, köttbullar, ägg, potatis, sill och omelett. Mums!
Hon har även pratat vett med mig, och i morgon ska jag ta tag i saken. Återkommer då med uppdatering om vad det handlar om och hur det har gått. :D

Jag färgade igen utväxten också. Visst blev det bra? ;)
Nåja, åter till gnället om M-ås Bostäder. Jag skulle ringa och klaga på deras dåliga kösystem, men kom aldrig fram. Skit! Jag får prova i morgon igen... Jag anser i alla fall att vi som verkligen behöver en större lägenhet ska gå före par som flyttar till större bara för nöjes skull... Nu vet jag ju inte hur de ser på den saken, men det är precis vad jag ska fråga om. För så många kan det inte varit som sökt på den senaste 3:an före mig, om de går efter "först till kvarn"-systemet... *sur*

I morgon fyller min moster år. Så det blir självklart kalas med en massa onyttigheter. Jag hade som tur var inte ökat i vikt mer än ett par hekto, så än behöver jag nog inte oroa mig så värst mycket. Huvudsaken är att jag inte går upp för mycket. *s*
Nu ska jag förbereda mig inför säsongsavslutningen av Desperate Housewives. Tycker de visar alldeles för få program... :(

Puss och hej!

1 kommentar:

Klara Eriksson sa...

Ja jag hoppas också på att det går hela vägen.. Du får bbehålla treorna, vi har hittat en fyra vi ska flytta til.. =0)