måndag 29 december 2008

En träff med Lina.

Hej!
Hoppas ni alla har det bra. Själv sitter jag här och fryser fingrarna av mig. Har tagit på mig dubbla tjocktröjor för att hålla mig varm. Jäkla lägenheter alltså... Att man inte ska kunna gå lättklädd inomhus ens en gång, utan att frysa ihjäl... :/

Idag träffade vi Lina, jag och Kelly. Hon kom till oss efter halv elva, jag gav henne sin julklapp, och så gick vi ut en sväng. Vi hamnade på Lilla Bageriet där vi tog en relativt snabb fika. Kelly var lagom jobbig, ville inte sitta still i stolen, och envisades med att springa in bakom disken så fort jag satte ner henne. Dessutom satt det en kärring och råstirrade på oss hela tiden. Hon och hennes sällskap. Man blir ju tokig på sånt! Även om de tittade på Kelly, så är det ohyfsat av en vuxen människa att sitta och stirra oavbruet. *småsur*
Nej, vi packade oss iväg ganska så fort, och gick en sväng på köpingen för att köpa en julklapp till Linda. Jag fick ju en bodylotion av henne, och jag hoppas hon blir nöjd med sin. :)

Det var en kvinna här idag och tittade på vår lägenhet. Jag som verkligen hoppades att ingen skulle komma och titta, det är ju så rörigt och trångt här hela tiden! Jesus vad jag längtar efter att få flytta. Det håller mig vaken om kvällarna, planerna på inredning och flytt. Ska bli hur kul som helst! :D Hoppas bara att vi kommer trivas båda två.
Efter titten, gick vi och handlade mat för veckan. Jag tänkte bjuda på cheesecake med hallon i morgon på barnkalaset, så det har jag också gjort i eftermiddag. Mumsigt! :)
Jennie, Fanny och Belinda kommer inte (ja, Fanny vet jag ju inte, hon har inte hört av sig. Det återstår att se.) så vi blir inte många. Huvudsaken är att vi har haft kalas. Därefter är det färdigfirat för Kellys del. Nästa kalas blir den 14 januari, min äldsta lillebror fyller 18. :)

Vi ska ge oss ut ganska tidigt i morgon. Ska hinna till systembolaget för inhandling av diverse drycker inför nyår. Jag jobbar ju hela nyårsafton (nåja, inte hela. Jobbar 8-16), så jag hinner inte följa med dit då...
Nu ska jag läsa lite bloggar, och kika in på Ikeas hemsida. Det är en badrumshylla jag vill ha, så jag måste se om de har den där, eller om jag får välja någon annan...
Puss hej, och godkväll!

Inga kommentarer: