fredag 26 december 2008

Hurra för Kelly!

Hej på er alla! Hoppas ni har haft en bra juldag/annandag hittills! Jag hann verkligen inte sätta mig vid datorn igår, därför fick ni inget update om gårdagen.
Vi åkte ju till Oskarshamn på dagen för ett besök hos Martins morfar, Kellys gammelmorfar. Vi fikade och sprang efter Kelly som dårar, hon skulle nämligen springa upp och nerför trappan de har till sitt vardagsrum. Iofs bara typ 5 trappsteg, men det räcker för att en allvarlig olycka ska kunna hända. Usch! Nåja, vi hade riktigt trevligt i alla fall.
När vi väl kom hem var det dags för att laga mat, baka bullar och tårta. På förmiddagen tog jag tag i storstädningen, så det var åtminstone avklarat.
Jag hade såna planer för tårtan, men det slutade med en vanlig chokladbotten med sylt och marzansås. Garneringen bestod av grädde, chokladpraliner och bananslantar. Jag köpte en tub pyntgelé och fick till nån form av spindelnät över hela tårtan. Så nej, den blev inte särskilt snygg och speciell. Dock väldigt god. :) Nästa år ska jag satsa på en präktig Hello Kitty-tårta. *s*

Idag fyller Kelly 1 år! Min lilla flicka har blivit stor. *snyftar*
Mamma, pappa, Cina och två av mina syskon var här tidigare på fika och presentöppning. De hade med sig en spis, en docka, en supermysig nalle och en snygg body. Av oss fick hon sitt prinsesstält (det var superfint när man fick upp det! Bild kommer vid ett senare tillfälle.), en påse med bongårdsdjur, maraccas och ett gryt- och bakset till spisen.
Jag laddade upp med kameran i högsta hugg, tog tre bilder, och vad tror ni händer?! Kamerajäveln dör, och inga batterier till hands... Typiskt! Dock tog min lillasyster en hel del bilder, så jag får helt enkelt tvinga henne att skicka över dom till mig. Mamma och pappa begav sig till Karlssons i Högsby för att inhandla mig uppladdningsbara batterier, så när jag fått hem dom blir det andra bullar! Förhoppningsvis...

Efter att gästerna gått, gav jag Kellan en burk snabbmat, och efter det somnade hon gutt i sängen. :) Nu passar jag på att laga lite mat, så vi hinner äta innan nästa gäng kommer.
Martins mamma och pappa, Rolf och Anders skulle dyka upp mellan halv fem och fem.
Jag gjorde en liten version av den stora tårtan, i hopp om att det kommer räcka. Det får det lov till.
Jahapp. Ikväll börjar körslaget! Wohoo! Jag får gömma mig bakom en kudde, så Martin slipper se mig dregla över Erik Segerstedt. *s* Nej, så farligt ska det väl inte bli. Det finns ju snyggare killar än han. ;)

I morgon är det jobb som gäller. Hade totalt glömt bort att notera det i almanackan, så jag blev helt ställd när Sanna nämnde det i början på veckan. Hehe...
Jag är så sugen på fest! Kruxet är ju bara att pengarna inte finns för ett party. Jag får vänta och se, så kanske det blir folkan på trettondagsafton. Gladan har ju slagit igen nu hörde jag, så det lär väl ta några månader innan man kan gå dit igen om helgerna. Eller hur är det Efva? Du som kanske vet mer... *s*
Nu ska jag börja koka köttbullar.
Puss hej!

2 kommentarer:

Josefine.L sa...

Grattis till Kelly på 1-årsdagen!!
Hoppas hon har haft en superbra dag! Kram

Tiagirl sa...

Hm...vadå slagit igen? Jag vet ingenting!!! Har inte hört något om något. Enda jag tagit för givet är ju att ingen av dom orkar ha öppet över jul och nyår..det är ju trots allt lördag ikväll tex... Jag har inget liv så jag hade kunnat haft öppet! *s*
Har dom sålt det eller vad menar du med många månader?