onsdag 24 december 2008

Julafton, och en bra sådan.

God jul på er alla! Hoppas ni har haft en bra dag med mycket mat och julklappar. :)
Vi började dagen med att åka hem till Kellys farmor och farfar i Blomstermåla. Där fikade vi och bytte julklappar, Kelly fick en pekbok, en nalle, pyjamas, en superfin gungbjörn och ett Bamsepussel, jag fick pengar, en julblomma och en supersöt ljuslykta.

Efter ett par timmar åkte vi vidare hem till mamma och pappa där vi fick Kelly i säng efter en flaska välling (det har varit oroväckande många vällingdagar den sista tiden...) och åt en massa julmat. Kalle Anka, och sedan julklappsutdelning.
Kelly fick en hel del superfina grejer; en musikorgel, klossar, Pink Lady-bil av oss, av mamma och pappa, Therese och Cina fick hon en väska, Pippi Långstrump på de sju haven, klosslåda (ni vet en sån där man ska lägga olika klossar i rätt format hål), en radiostyrd bil för små barn och lego. Jag tror jag fick med allt. ;)

Kelly var jätteduktig med Tomten. Kanske kände hon igen "honom" då det var min kära syster som fick spela rollen. *s*
Jag fick också en massa fina saker faktiskt. *s* En skitsnygg röd lackväska (perfekt inför mitt kommande pluggande med en massa böcker och shit att ha med sig hela tiden...), en Marilyn Monroe-tavla (min 7:e), bodylotion, ett badset (eftersom vi ska få badkar snart), kamerafodral, pengar till uppladdningsbara batterier (eftersom mamma inte hann åka och köpa några) och en våg (perfekt eftersom jag ska köra på stenhård diet efter nyår!). Tack! :)



Vi åkte hem vid halv sju, och var hemma i perfekt tid. Då hann vi plocka upp alla grejer och fixa & dona lite innan Kelly skulle nattas, och vi kunde slå oss ner i soffan och bara konstatera att nu är det ett helt år kvar till nästa jul. Och tur är väl det! ;)
Sammanfattning; en lugn och skön, perfekt julafton. Till och med snön ville komma fram! *yeey*

Klara: Vi ska ha släktkalas på fredag; mina och Martins föräldrar kommer vid två olika tidpunkter, så därför känns det lite körigt att trycka in ett barnkalas också. Det tar vi nog på tisdag nästa vecka tror jag det ser ut som. Förlåt att jag är ute lite sent med planeringen, det har ju varit rätt mycket nu. ;)

Josefine: Ja, vi (läs: jag) är jättenöjda, bara golvet i vardagsrummet blir fixat. *s* En 3:a på 78 m2 är det i alla fall, alldeles lagom för oss. :)

I morgon är det fika hos Martins morfar och hans sambo vid 2, men jag funderar på att stanna hemma. Storstädning, tårttillverkning och bakning står på schemat. Det kan bli lite körigt om jag ska iväg några timmar också. *hm* Vi får se hur jag gör. Tårtan måste i alla fall hinna bli klar så jag inte står där på fredagmorgonen och biter på naglarna...
Nu ska jag tvätta bort sminket, och slänga mig i sängen. Tack för idag!
Godnatt

Inga kommentarer: